Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Ernst Bergboer - Het prullarium (debuut)

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48043 door dettie
Ernst Bergboer - Het prullarium (debuut) werd gestart door dettie
Tjalk Zwerk verzamelt al jaren prullaria die hij opslaat in het grote huis dat hij van een verre oom geërfd heeft. Zelf woont hij in Lieve Bertha, een boot die tegenover het huis in het water ligt. Tjalk bezoekt veelvuldig de ingbrenghal, de rommelmarkt en het pandjeshuis in de hoop daar hèt Prullarium te vinden.

lees verder, zie www.leestafel.info/ernst-bergboer

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48044 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Ernst Bergboer - Het prullarium (debuut)
Toen ik een tijdje terug de beschrijving van dit boek las wist ik niet wat ik ervan moest denken. Ik dacht dat ik het niet leuk zou vinden maar nu ik jouw leuke recensie heb gelezen, twijfel ik.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48045 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Ernst Bergboer - Het prullarium (debuut)
Ik vond het echt een goed én leuk boek. Het stelt natuurlijk de toestanden rond de politiek aan de kaak en met name politiek tegen de buitenlanders. Dat heeft de schrijver knap gedaan vind ik zonder te gaan schelden, beledigen of beschuldigen.

Dettie

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48046 door Annemarie
Komt de eigen mening van de auteur stiekem wel naar voren?

<t></t>

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48062 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Ernst Bergboer - Het prullarium (debuut)
Nou aan de namen van de secretaris (Spekbinder) en de naam van de partij (Partij van Paljassen) is natuurlijk al te merken dat hij de gedachten die deze mensen uitdragen niet erg hoog heeft zitten. Ook de toespraak van Eleonora in gebouw In 't Steenen Hart zegt al genoeg. Die vrouw is koud en kil als steen.

Ook al het hoogdravende gedoe rond het Prullarium toont zijn mening. Het Prullarium, feitelijk een ding van niets, wordt met een hele hoop bombarie verheven tot kunst en moet worden tentoongesteld onder het populistische mom 'alles voor de mensen'. Maar het gaat natuurlijk om het hebben van macht. Dus ja indirect geeft hij zeker zijn eigen mening.

Dettie

P.S. Wil je het boek lezen?

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48065 door Annemarie
Oké, dan had ik dat dus goed begrepen. Hij scheldt en beledigt dus niet maar steekt zijn mening niet onder stoelen of banken. Heerlijk. Ik wil het best lezen maar voorlopig ligt er al wel een aardige stapel.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.496 seconden