Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lot Vekemans - Een bruidsjurk uit Warschau (slb okt 2012)

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #48091 door marjo
Welja, dat doet maar! Ik heb het al bovenop gelegd...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48348 door marjo
Ik ga ver met jullie mee, maar zo enthousiast ben ik niet. Er ontbreekt iets. Of je kan ook stellen dat er iets teveel is.

Lees meer: www.leestafel.info/lot-vekemans

V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

Ik heb een heel ander einde: Marlena blijft bij Szymon, Andries gaat terug naar zijn boerderij en ziet zijn zoon te weinig naar zijn zin. Ik heb medelijden met die arme jongen...

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48357 door dettie
Heel mooie recensie marjo.

Ik ben het wel met je eens. De keus voor Szymon verbaasde mij ook, ik verwachtte het verhaal van Natan. Misschien dat juist door de keus te laten vallen op Szymon het boek toch bijzonder is geworden.

Ik ga even door onder de verklapper.

V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

Ik denk als er voor Natan was gekozen dat het dan was het wel een romannetje geworden. Dan krijg je mogelijk het verhaal van Natan die bijvoorbeeld (zo kan het gegaan zijn) zo worstelde met zijn liefde voor Marlena, met alles gebroken heeft en dan is Marlena nergens meer te vinden. Je verwacht dan een dramatisch verhaal, zoiets als de twee koningskinderen die elkaar zo lief hadden maar het water was te diep, en dat gebeurde nu niet en dat is denkelijk juist het verrassende. Szymon kwam inderdaad niet helemaal goed uit de verf maar was toch genoeg aanwezig om een goede indruk van zijn motivaties en gedachtegang te krijgen.

Achteraf vind ik het toch een goede keus om het verhaal zo te laten verlopen ipv voor de makkelijke weg te kiezen.

Dettie

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48360 door marjo
Nou, zelfs al was het Natan geweest dan hoefde het nog steeds geen zoetig einde te zijn. Een algehele malaise was heel goed mogelijk!

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48361 door dettie
nee geen zoetig einde maar wel een einde die je mogelijk verwacht en al vaker geschreven is en dat gebeurde nu niet.

Dettie

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48362 door marjo
Eigenlijk had ik geen verwachtingen, dus dan ben ik het met je eens: dat is goed. Want als alles voorspelbaar is, is het in mijn ogen geen literatuur.

Tijd voor maken pagina: 0.454 seconden