Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Janne IJmker: Afscheid van een engel

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46483 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Janne IJmker: Afscheid van een engel
Ha, Annemarie, probeer dan eerst 38 nachten maar. Heel meeslepend al wordt gaandeweg de bijbel - met name Job - er steeds bijgesleept. Ik wil meteen door met Afscheid van een engel. Aaargghhh, het is nog in bestelling op onze bieb! :x :x :x :x

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 11 maanden geleden #46484 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Janne IJmker: Afscheid van een engel
Bedankt voor de tip Berdine!

<t></t>

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #46986 door berdine
Je hebt helemaal gelijk Marjo! Wat een prachtig boek! Als ik niet af en toe eens diep adem moest halen en het een beetje laten bezinken, had ik het in één ruk uit kunnen lezen. Ik ben wel blij dat ik eerst "Achtendertig nachten" heb gelezen. Dit gaat inderdaad nòg dieper en je komt al veel dingen te weten over Roelfs moeder, zodat het eerste boek (als je dat nog zou willen lezen) wel wat aan spanning verliest

Wat kan ze schrijven die IJmker! Ze bouwt het verhaal prachtig op tot de verhaallijnen precies bij elkaar komen en nergens verliest het spanning. Dat ze er wat geloof in verwerkt is helemaal niet storend. Het is nergens prekerig. In dit boek komt ook het joodse geloof aan bod, naar mijn idee zelfs meer dan het christelijke.

Wat mij betreft mag ze nog wel iemand van die Drentse familie fictionaliseren....

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #46988 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Janne IJmker: Afscheid van een engel
hè wat ben je heerlijk enthousiast. Ik vond het eerste deel ook nogal heftig en heb dat ook weggelegd, maar het was wel goed geschreven. Ik kan me goed voorstellen dat dit boek ook bijzonder pakkend is.

Dettie

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #46989 door berdine
Nou, dit is nog heftiger Dettie. Ook vanwege de passages waarin de zoon vertelt over de veldtochten met Napoleons leger. Geen boek voor jou....

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #46990 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Janne IJmker: Afscheid van een engel
Nee denkelijk niet, het gekke is dat ik waargebeurde heftige dingen dan wel weer lees. Maar fictie maakt het altijd nog een tikje erger, het 'akelige' wordt dan ook nog eens smeuïg verteld zodat je het voor je ziet. In non-fictie zijn het toch meer droge feiten en niet zo beeldend gebracht, dat kan ik veel beter hebben dan de smeuïge fictieverhalen.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.354 seconden