Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Elena Poniatowska - Leonora

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44848 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Elena Poniatowska - Leonora
Ja zulke vrouwen zijn fascinerend. Jullie recensies zijn heel verschillend vind ik. Waar Willeke de nadruk legt op de turbulente geest van Leonora legt Annemarie de nadruk op haar leven. Altijd leuk om twee recensies naast elkaar te lezen.

Het lijkt me een lastig leesbaar boek en eigenlijk ben ik het wel met Willeke eens dat je over zo'n vrouw een biografie en geen roman moet schrijven.

Grappig overigens dat dit ook een roman is ipv biografie, het boek De kleine keizer wordt ook nadrukkelijk een roman genoemd. Terwijl het toch ook behoorlijk biografische 'trekjes' heeft.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44870 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Elena Poniatowska - Leonora
Men zegt weleens dat gekte en genialiteit dicht bij elkaar liggen en dat was denk ik bij Leonora ook zo. Ik vind haar absoluut boeiend.

Misschien was een echte biografie beter geweest maar dan was de opvallende persoonlijkheid misschien minder goed uit de verf gekomen. Ik denk dat er gewoon een serie over haar geschreven zou moeten worden. Dat het teveel allemaal is om in één boek kwijt te kunnen.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44871 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Elena Poniatowska - Leonora
Helemaal mee eens. Stof genoeg.

Een mooie documentaire zou ook mooi zijn.

Tijd voor maken pagina: 0.672 seconden