Jawel hoor, ik heb er een mailtje aan gewaagd, en zeer snel een antwoord gekregen. Daaruit dit:
"De kwestie van de Doctor Who-telefooncel komt niet als een verrassing voor me: daags na een interview in Rotterdam met Pieter Steinz, die me vroeg een passage voor te lezen waar ook de bewuste telefooncel in voorkomt, kreeg ik een mailbericht van iemand die me op de fout wees. Maar ook daarvoor wist ik het al. Het is dan ook met opzet dat ik mijn 'rode Dr.Who telefooncel' heb laten staan. Dat zit zo: ik vind dat personages in een roman zich af en toe moeten kunnen vergissen, net zoals u en ik en alle andere mensen in de werkelijkheid dat soms doen. En ik heb het in dit geval ook écht gedaan: ik zag zo'n telefooncel vanuit de trein door Engeland, dacht aan die van Dr Who en realiseerde me pas een uur later dat die er toch anders uit zagen. Ik kan u verklappen dat er meer van zulke 'foutjes' in de roman zitten. Foutjes zoals het bovenstaande maar ook kleine inconsequenties in de herinneringen. Soms moet je, vind ik, een tikje tegen de symmetrie geven, en ik ben het dan ook geheel eens met de Oude Grieken, die opzettelijk minieme afwijkingen in de symmetrie van hun tempels aanbrachten omdat, in hun ogen, volmaakte symmetrie gelijk staat aan de dood.
Overigens ben ik erg blij met uw opmerking. ( voor Annemarie dus!!!) Ik houd van lezers die scherp en alert zijn en me waar nodig op de vingers tikken. Zelf ben ik obsessief als het gaat om het uitzoeken en achterhalen van details. '