Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Yann Martel - Het leven van Pi

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5451 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
ja geweldig hè Tiba. Het enige wat ik vreemd vond was het eiland. Dat gedeelte begreep ik niet helemaal, was het een hallucinatie?

Wat denk jij Tiba?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5471 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ik dacht eigenlijk niet dat dat een hallucinatie was (ben het al wat vergeten, want een tijdje geleden).

Maar die man die hij op het einde van zijn bootreis ontmoette. Daar had ik mijn twijfels over of dat nu door de ontbering was, dat hij hem zag of echt ontmoet had. Ik geloof dat op het einde duidelijk werd dat ook dat geen hallucinatie was.

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

20 jaren 6 maanden geleden - 20 jaren 6 maanden geleden #5479 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ik heb het een jaar geleden gelezen, dus het exacte discussiepunt is mijn geheugen alweer vervlogen. Wat ik me wel herinner zijn de Japanners aan het eind, maar die bedoelen jullie waarschijnlijk niet. Volgens mij was het boek zo'n succes omdat iedereen wel een soortgelijke 'tijger' in zijn leven heeft; iets waarmee hij of zij moet zien te leven...

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5481 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Die associatie had ik nog nooit gemaakt BB.

Nee er is op gegeven moment een man bij de boot maar dat wordt vrij hallucinant beschreven.

Dat met die Japanners is het 'tweede' verhaal dat een stuk gruwelijker (realistischer?) was.

Bernadet

die verbaasd staat dat ze zoveel van dit boek onthouden heeft.
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5566 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
dit boek staat al een tijdje op mijn lijstje maar het is de hele tijd uitgeleend in de bib. Dus heb ik deze keer maar "Zelf" mee, van dezelfde auteur.

misschien een beetke off topic, maar de laatste tijd overkomt het mij steeds vaker dat geen enkele van de boeken op mijn lijstje in de bib te vinden is en ik dus met andere naar huis kom, dikwijls van dezelfde auteur of van de auteur die er net naast stond...

Ik blijf wel nieuwsgierig naar die Pi hoor...

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5574 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Kun je niet reserveren in de bib, Elvira? Hier gaat dat wel, kost 1euro. Wie het geleend heeft, kan dan niet meer verlengen.

Het gaat ook via internet.

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Tijd voor maken pagina: 0.333 seconden