Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Toine Heijmans: Op zee (debuut)

Lees meer
12 jaren 7 maanden geleden #55459 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Toine Heijmans: Op zee (debuut)
De Nederlandse auteur Toine Heijmans heeft met de Franse vertaling van zijn roman Op zee de prestigieuze Prix Médicis étranger gewonnen. Dat maakte de jury vandaag bekend.

Met de Prix Médicis étranger bekroont de jury de beste vertaalde roman van het jaar. Eerdere winnaars van deze Franse literaire prijs zijn onder anderen David Vann, Dave Eggers, Philip Roth, Orhan Pamuk en Paul Auster.

Heijmans liet met En Mer zeven concurrenten achter zich, waaronder Alan Hollinghurst, Jaume Cabré en Javier Marías.

Lees verder www.nrc.nl/boeken/2013/11/12/prix-medici...voor-toine-heijmans/

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 7 maanden geleden #55462 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Toine Heijmans: Op zee (debuut)
Vond ik leuk om te lezen gisteren. Ik vond het echt een goed boek.

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56156 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Toine Heijmans: Op zee (debuut)
Pffff....in één ruk uitgelezen. Ik kan daar helemaal niet tegen, tegen spannende boeken. Maar mooi hoor! Zou het nu goed of slecht afgelopen zijn met Donald? Ach, jullie hebben het twee jaar geleden gelezen, dat staat jullie vast niet meer bij.

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #56159 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Toine Heijmans: Op zee (debuut)
Maar als het een open einde is, mag je dat zelf bedenken. Nee, ik weet het niet meer. 'een unheimisch gevoel', een ver eiland, een relatie waarvan ik niet meer weet of het om liefde dan wel familie ging..meer weet ik zo niet.

4 jaren 5 maanden geleden #101092 door
Beantwoord door in topic Re: Toine Heijmans: Op zee (debuut)
Ik ben het nu aan het lezen en heb het bijna uit. Ik hoop dat het goed afloopt.

4 jaren 5 maanden geleden #101121 door
Beantwoord door in topic Re: Toine Heijmans: Op zee (debuut)
En ik heb het uit. Een boeiend boek, maar het einde vind ik verwarrend.

Donald komt aan en dan staat niet alleen z'n vrouw, maar ook z'n dochtertje hem op te wachten. Terwijl het verhaal eerder gaat over het feit dat z'n dochtertje het laatste stuk met hem meevaart. Hij raakt op een gegeven moment zelfs gewond aan z'n hand bij de gebeurtenissen als hij meent dat z'n dochtertje overboord is geslagen. Als z'n dochtertje niet met hem mee is gevaren, is het ook niet meer duidelijk hoe hij aan de wond aan z'n hand komt, die hij wel degelijk blijkt te hebben, als hij aankomt.

Tijd voor maken pagina: 0.446 seconden