Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rolf Lappert - Naar huis zwemmen (samenleesboek juni/juli 2011)

Lees meer
14 jaren 11 maanden geleden #39314 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik twijfel de hele tijd zo om het te gaan lezen. Ik heb momenteel niet zo'n zin in sombere verhalen maar heb zin in vrolijkheid of iets wat echt waar is, non-fictie. wat ik lees in de verslagen is toch wel veel kommer en kwel, klopt dat?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 11 maanden geleden #39315 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: bericht
Hoi Dettie. Het is inderdaad wel een zwaar verhaal. Deze jongen heeft gewoon geen fijn leven. Het zit hem niet mee. Wat wel heel mooi is, is de enorme veerkracht die hij heeft. Maar ik denk dat het op het moment niet het soort verhaal is dat je zoekt.

Heb je de boeken van Carol Drinkwater wel eens gelezen? Dat is misschien wel wat voor je.

<t></t>
Laatst bewerkt doorAnnemarie.

Lees meer
14 jaren 11 maanden geleden #39330 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja Carol Drinkwater ken ik wel, inderdaad luchtige boeken maar ik ben er niet echt kapot van. Jaja ik heb nog pretenties ook! :D

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
14 jaren 11 maanden geleden #39331 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: bericht
Ik word zelf altijd heel vrolijk van de boeken van Carol Drinkwater, die over het huisje in Frankrijk. Maar dat is misschien weer iets te luchtig voor je? Moeilijk hoor ;)

<t></t>
Laatst bewerkt doorAnnemarie.

Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #39910 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik sluit me aan bij jullie, maar niet helemaal! :mrgreen: Ik vond het een erg mooi boek en het bleef me boeien tot het eind. Ik kon zelfs het geduld opbrengen om alle levensverhalen van de de mensen rondom Wilbur rustig te lezen, terwijl ik toch eigenlijk wilde weten hoe het verder ging met hem. Ook die levensverhalen werden spoedig zo boeiend, dat ik er helemaal in op ging.

Maar nu het einde. Jullie vonden dat te mooi om geloofwaardig te zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Hoeveel momenten in zijn leven had Wilbur al meegemaakt waarop alles perfect in orde leek te komen? Wie zal zeggen, dat als het verhaal doorgegaan zou zijn, het allemaal zo mooi zou zijn gebleven? Het verhaal stopt op een ogenblik dat Wilbur's toekomst er weer eens rooskleurig uitziet. Ongetwijfeld zal er wel weer wat gebeuren - al dan niet door Wilbur zelf veroorzaakt - waardoor hij opnieuw in een diep dal belandt. Het feit dat hij zijn watervrees heeft overwonnen is voor mij een te dun draadje om te hopen dat hij niet weer in de afgrond zal belanden.

Maar het was een heerlijk boek om te lezen, zo een waar je helemaal in kunt verdwijnen.

Lees meer
14 jaren 10 maanden geleden #39913 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik denk dat het (bij mij door het contrast kwam. Zovéél ellende, en dan ineens zo'n rozengeur en maneschijn-slot.

Maar je hebt gelijk, als het boek verder was gegaan was er vást wel weer ellende op zijn poad gekomen.

ik vond het overigens ook een heel mooi boek.

Willeke

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden