Ek het hierdie boek nou gelees in die oorspronklike taal.
En dat was goed te doen. Ik had natuurlijk het Nederlandse boek ernaast, maar vaak als ik iets opzocht stond het er in het Nederlands net zo. De verhalen zijn nog steeds prachtig en kwamen terug zodra ik eraan begonnen was. Nu pas zag ik dat een heleboel personen in verschillende verhalen terugkomen. In het laatste verhaal vertelt de ik-figuur over haar merkwaardige, vaak helderziende familieleden en die blijken dus allemaal te figureren in de voorgaande verhalen. Ze spelen zich b.v. af op boerderijen of gaan over wijngaarden. Riana Scheepers is zelf ook boerin, wijnboer en restaureert oude vervallen huizen, waaronder een spookhuis. Er dwalen tamelijk veel geesten rond in dit boek. Daardoor lijkt het welhaast (gedeeltelijk) autobiografisch.
De Zuid-Afrikaanse versie is bij Bol te koop als e-book. Helaas is dit e-book een beetje verhaspeld. Het begint met de auteursgegevens, gaat dan verder met het 7de verhaal tot het eind. Daar staat ook met grote letters "Die Einde" onder en is dus die mooie afsluiting met al die rare familieleden. Vervolgens komen de eerste 6 verhalen, sommige een beetje als mosterd na de maaltijd. En dan de cover met de katvoetvrouw, die een stuk mooier is dan de Nederlandse cover met een kat. De opdracht die voor in het boek hoort staan staat hier op pagina 41. Kortom ze hebben er een zootje van gemaakt! Gelukkig staat de inhoud als een huis!