Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rosamunde Pilcher - De Thuisreis

Lees meer
21 jaren 5 dagen geleden #3463 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik kan er ook voor je meenemen, ik heb ze bijna allemaal in bezit..(al wil ik dat wel zo houden!)

Ik vond Robin Pilchers boek minder goed, de sfeer kwam daar minder over dan bij zijn moeder. Minder gevoel voor romantiek, voor gezelligheid..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 18 uren geleden #3487 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Ik zal van deze schrijfster niet snel een boek lezen, veel te licht en dat bedoel op het gebied van diepgang en verrassing. Pilcher is een formule schrijfster als ik haar mag beoordelen aan de hand van de televisie. Duitse tv, want daar zijn haar boekverfilmingen vaker op. Je kunt het gerust vergelijken met een Duitse soap als de Schwarzwaldkliniek. Leuk vermaak, niet gevaarlijk.

Pas weer een Agatha Christie opnieuw gelezen. Boek nummer 2 Het mysterie van Sittaford. Leuk verhaal. De sfeer vind altijd wel leuk. Hoewel het niet echt spannend was ,was ik toch weer benieuwd hoe het verder ging. Je merkt duidelijk dat ze pas aan het schrijven was, toen ze dit boek schreef. Toch zit het complex in elkaar, door de vele personages en hun doen en laten wat uit de doeken wordt gedaan. Trucje van Christie om de lezer van de dader weg te leiden.
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
21 jaren 17 uren geleden #3488 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ach Roel, je weet toch dat een verfilming een boek nooit recht doet?

Maar het is waar wat je zegt, Pilcher biedt geen literatuur, geen diepgang. Maar soap is het ook niet.

Het is de sfeer die het hem doet in deze boeken, leest gewoon lekker weg tussen al die literatuur door..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3523 door Annagien
Beantwoord door Annagien in topic Re: bericht
Dat ben ik met je eens Marjo. Pilcher is geen literatuur, maar de sfeer en de gezelligheid die zij weet te schetsen in haar boeken.....fenomenaal.

Als ik haar lees, dan wilde ik maar dat wij in Nederland net zo'n traditie zouden kennen van bijvoorbeeld" thee drinken" als de Engelsen dat hebben/hadden. Er straalt zoveel knussigheid in haar boeken uit.

Gewoon gezellige boeken, niks moeilijks, lekker genieten gewoon.

Annagien
Laatst bewerkt doorAnnagien.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3524 door Annagien
Beantwoord door Annagien in topic Re: bericht
Oef, nog vergeten ook:

Ik kreeg onlangs in de bieb per toeval nog een boek van haar zoon Robin in handen die ik nog niet kende. Titel: Een ander klimaat.

Gauw meegenomen met de hele stapel die ik al had natuurlijk, ga er in de vakantie heerlijk van genieten.

Annagien
Laatst bewerkt doorAnnagien.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3527 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
En ik word steeds benieuwder! het klinkt zo lekker engels

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden