Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jonathan Tropper: 7 dagen, 7 nachten

Lees meer
15 jaren 4 maanden geleden #37228 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja en dat bedoelde ik ook met komische verwikkelingen. Als je de opsomming leest wat iedereen voor problemen heeft en dan gedwongen worden bij elkaar te zitten dan kan het haast niet anders of er ontstaan naast verdrietige dingen ook hilarische dingen.

Voorbeeld: Paul en Judd zijn al eeuwen kwaad op elkaar. Op het eind van het boek zegt Paul tegen Judd: 'Ja, nou, het punt is dat ik heel lang kwaad op je geweest ben.......... Op een gegeven moment wordt kwaad zijn gewoon een slechte gewoonte, zoals roken, en je blijft jezelf daarmee vergiftigen zonder erbij na te denken'.

Erg mooi vind ik dit. Toevallig ben ik aan het lezen over conditionering, ofwel gewoontes die je hebt waarvan je eigenlijk niet eens bewust bent dat je die hebt. Gewoon altijd hetzelfde reageren op iets bijv. Deze zin past daar precies in, een nadenkertje...

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
15 jaren 4 maanden geleden #37277 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: bericht
Het klinkt als een interessant boek. Zal in ieder geval de naam van de schrijver noteren en bij een volgend bezoek aan de bibliotheek kijken of ik dit boek, of misschien iets anders van dezelfde schrijver, vind.

• Renate
14 jaren 1 maand geleden #45504 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Jonathan Tropper: 7 dagen, 7 nachten
Na het lezen van 2 andere boeken van deze auteur heb ik nu eindelijk het bewuste boek gevonden. Als ik het boek waar ik nu in bezig ben uit heb, ga ik er in beginnen.

Tijd voor maken pagina: 0.324 seconden