Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Ernest van der Kwast - Soms zijn dingen mooier als er mensen klappen (debuut)

Lees meer
21 jaren 2 weken geleden #3277 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik zal nog eens kijken..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 weken geleden #3278 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Even voor alle duidelijkheid het gaat mij er niet om dat ik het boek wel mooi vond hoor en jou wil overtuigen. Ieder zijn mening.

Door het gebeurde in het laatste hoofstuk zijn kinderen voor hem juist heel moeilijk daarom gaat het met Egje ook niet door. Het roept teveel op.

Vandaar ook het einde, stopt hij er helemaal mee? Omdat hij dan weer is waar hij eigenlijk wil zijn?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 2 weken geleden #3279 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Mijn interpretatie is heel anders..Met Egje gaat het niet door omdat hij van zijn Sarah houdt. Hij is alleen bij Egje vanwege die "engel".

Het einde is in mijn ogen een klein beetje open, maar alleen omdat we niet weten wat na het afscheid komt..Hoe Sarah en hij verder gaan.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6922 door dettie
Soms zijn dingen mooier als er mensen klappen.

Wat een rottitel, wat een rotkaft, met die pisbak erop.

Ik geef toe dat ik met enige vooringenomenheid ben begonnen aan dit boek. Ernest van der Kwast - redacteur, misschien zelfs wel hoofdredacteur van Passionate, een 'literair' tijdschrift - heeft ooit een verhaal van mij afgewezen op een jolige manier. Hij deed erg grappig in zijn mailtje vol met spelfouten en ik voelde me niet serieus genomen. Net zo grappig als hij in dit boek doet. Want iets anders zie ik er niet in: jolig doen, en dat al die bladzijden lang. Het is een dun boek, maar het is me teveel om het 207 bladzijden uit te houden. Sommige stukjes zijn best aardig en dan lijkt het wat te worden, maar het gaat dan toch nergens naar toe. Natuurlijk wordt er geneukt en gescheten, de vaste motieven in de moderne 'literatuur', de verhalen in Passionate gingen ook over weinig anders. Op de achterflap staat een aanbeveling van Ronald Giphart, en zo moet Ernest van der Kwast beschouwd worden: als een zoveelste Giphart.

PetraO

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6923 door dettie
Heb je het wel uitgelezen Petra? Ik vond het juist een erg mooi boek en het eind verklaart zijn gedrag.

Bernadet

Lees meer
20 jaren 4 maanden geleden #6926 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Ik heb het niet uitgelezen. Het gedrag van de hoofdpersoon interesseerde me daarvoor niet genoeg. Het einde hoef ik niet te weten. Dat is nou net het punt, ik word dit verhaal niet ingetrokken.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Tijd voor maken pagina: 0.465 seconden