Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Haruki Murakami - De jacht op het verloren schaap

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24224 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Alle tijd..ik blijf nog wel even weg. :)

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24485 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Wat een vreselijk boek om een verslag van te maken..zeker als je er zo lang mee wacht. Dat doe ik niet meer met boeken van Murakami...

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/haruki-murakami

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24496 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Geweldig boek! Ik herinner me iets van een katje dat mee de auto in moest waar ik erg om moest lachen, en die vriendin met die mooie oren!

Dat katje kwam volgens mij ook voor in de Opwindvogelkronieken als ik Marjo's verslag goed onthouden heb.

Dettie

die dus het verslag van De opwindvogelkronieken niet opnieuw gelezen heeft.
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24503 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat vind ik inderdaad het leuke van Murakami, dat hij steeds dezelfde dingen in dit geval dier, terug laat komen..er was wel een kat in die opwindvogelkronieken, maar daar kan Wil je nu het fijne van vertellen denk ik?

Dat stuk van die kat in die auto was komisch ja..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
14 jaren 11 maanden geleden #39357 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: bericht
Of ik een nog een verslag ga maken, weet ik nog niet. Ik vind alvast mijn eerste kennismaking met Murakami geslaagd. En toevallig of niet, toen ik gisterenavond in de trein de laatste pagina's las, zat er recht voor mij iemand die net begon in "Spoetnikliefde". Ondertussen heb ik ook al begrepen, dat "Dans dans dans" een soort vervolg is op "De jacht op het verloren schaap", of zoals het in het Japans heet "Het avontuur van een schaap".

Deze eerste roman van Murakami (ik weet niet of in jullie versie de tekst gevolgd wordt door een korte autobiografie) is alvast heel vlot geschreven, en bevat, zoals ook jullie ervaren hebben, heel wat humor. Maar volgens mij zit er nog wel heel wat meer onder deze oppervlakte, en zou ik durven stellen (een tweede lectuur dringt zich dan wel op), dat zowel Schaapman, Dokter Schaap, de Leider als de Rat alter ego's zijn van de naamloze hoofdfiguur.

<t>Lezer100</t>

Tijd voor maken pagina: 0.358 seconden