Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Natasha Solomons - De lijst van meneer Rosenblum

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42259 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Natasha Solomons - De lijst van meneer Rosenblum
Ja, ik vond het echt een heerlijk boek. Zullen we samen een huisje op het platteland kopen? ;)

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42261 door dettie
JA!! Ga ik meteen voor. haha Escape tot the country.

Dettie

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42262 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Natasha Solomons - De lijst van meneer Rosenblum
Ik ga onmiddellijk mijn spaarpot legen.

<t></t>

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #97451 door Marianne
Beantwoord door Marianne in topic Re: Natasha Solomons - De lijst van meneer Rosenblum
Dit boek lezen we nu voor onze leeskring. Ik had het aangedragen, ik heb het al een poosje geleden gelezen en ik vond het geweldig. De worsteling van vluchtelingen in hun nieuwe land... Ik denk dat veel vluchtelingen in deze tijd er wat van meevoelen. Ik bedenk dat zelf ook: stel dat ik mijn boeltje moest oppakken en in Honduras gaan wonen, of Finland, of waar ook, zou ik me aanpassen? Of krampachtig het beetje Nederland dat ik nog had, vasthouden?

Heel knap dat het boek een zwaar thema beschrijft, maar toch lichtvoetig blijft. Ik hou van boeken met van die vleugjes humor.

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #97461 door dettie
Hoi Marianne,

Ik moest even de recensie lezen om me het boek weer voor de geest te halen. Het is al bijna 11 jaar geleden dat ik het las. Maar ik herinner me het in grote lijnen wel weer. Ik weet nog dat ik de sfeer en de krampachtige pogingen om een échte Engelsman te zijn zo leuk vond, maar voelde ook de ergernis dat hij zich maar niet bij die golfclubs mag aansluiten.

In dit boek is het krampachtig vasthouden ook mogelijk veroorzaakt door de Tweede Wereldoorlog, een vasthouden aan de familie. Als ze dat niet zou doen, dan is de familie ook definitief weg.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden