Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Fikry El Azzouzi - Het schapenfeest (debuut)

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34494 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ha, je hebt vast gelijk! Ik hoorde laatst een oude (Nederlandse)man ook zeggen dat hij graag hele dagen op een bankje buiten zit, en een andere vroeg hem: maar wat doe je dan de hele dag daar?

"vrouwen kijken!" was het antwoord.

Maar dat gaat toch om iets anders. Zijn wij handelswaar in de ogen van de Nederlandse man? Niet toch?

In veel andere culturen, zoals de Marokkaanse worden vrouwen anders bekeken, en dat bedoelde ik.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34497 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Marjo schreef : Maar dat gaat toch om iets anders. Zijn wij handelswaar in de ogen van de Nederlandse man? Niet toch?

In veel andere culturen, zoals de Marokkaanse worden vrouwen anders bekeken, en dat bedoelde ik.

'Abdelkari is op zoek naar trouwmateriaal. We leunen zo stoer mogelijk tegen een muurtje met één voet plat tegen de muur aan. Abdelbari bestudeert met een schuin hoofd en een vieze grijns elk meisje dat voorbij slentert. De kont mag niet te dik zijn, maar ook niet te plat. Ze mag niet naar ons kijken, maar ook niet naar de grond. Ze moet de juiste pas hebben, niet te snel en ook niet te traag.'

Uit dit stukje dat jij aanhaalt zie ik niet zo dat vrouwen handelswaar zijn of je moet het woord trouwmateriaal bedoelen. Dat zie ik meer als een jogen die ene leuk meisje zoekt. Maar voor de rest...

Ik denk dat wij dan ook handelswaar zijn in ogen van de Nederlandse man. Je wordt toch héél erg op je uiterlijk beoordeeld. K.ont, benen, bor.sten die moeten wel goed zijn. Dat vind ik dus ook bekeken worden als handelswaar, alsof je een koe bent die gekocht moet worden.

Als je té vrij bent is het niet goed, als je te verlegen bent ook niet. enz. enz.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34500 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik weet wat je bedoelt, maar ik heb daar minder moeite mee.

Volgens mij is dat gedrag van die mannen, hoe hinderlijk soms ook, biologisch bepaald is, dus ik zit er niet zo mee. Ik denk ook dat niet alle mannen dit zo nadrukkelijk doen als jij beschrijft.

Niet zo open en bloot.

En dat is natuurlijk in dit verhaal niet zo: die jongen staat echt iemand te zoeken voor een huwelijk, letterlijk. Zo gebeurt dat toch in 'onze cultuur' niet? Niet echt?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 10 maanden geleden #34512 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee echt iemand te zoeken voor een huwelijk gebeurt hier niet meer op deze manier. Misschien in de zwaar gereformeerde plaatsen nog wel maar dan wordt er niet geselecteerd op uiterlijk.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden