Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Welk boek gaan we samen lezen in april/mei?

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32743 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Lijkt me een goed idee Willeke, dat jij nu eens de dienst uitmaakt! (ha)
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32745 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Zaterdag trekt me niet zo eigenlijk.

Ik nomineer...

Caesarion van Tommy Wieringa :D (Ik krijg hem net toegestuurd van Willeke)

Tijdens zware winterstormen ontlaadt de Noordzee zich op de kust van East Anglia, beetje bij beetje verdwijnt het land in de golven. Op de klif woont Ludwig Unger met zijn moeder, na iedere winter is de zee hun huis een beetje dichter genaderd.

Ludwig komt voort uit het huwelijk van twee beroemdheden, en was voorbestemd van hun beider talenten de vermenigvuldiging te zijn. In de ambitieuze dromen van zijn moeder is hij concertpianist. Nu speelt hij voor zijn geld in hotelbars, en vertelt in drie nachten zijn levensverhaal aan een vrouw.

De zoon van Julius Caesar en Cleopatra werd Caesarion genoemd, kleine Ceasar. Het is ook de koosnaam die Ludwig Unger van zijn moeder krijgt. Caesarion is een geschiedenis over schoonheid en verval, over de trouw van een kind en de ontrouw van zijn ouders, en ten slotte, wanneer deze dingen zijn verteld, over het belang jezelf ten offer te brengen.

Tommy Wieringa (1967) schreef onder meer de romans Alles over Tristan (Halewijnprijs 2002) en Joe Speedboot (Bordewijk-prijs 2006). Zijn reisverhalen werden gebundeld in Ik was nooit in Isfahaan. Tommy Wieringa schrijft voor de kunst- en literatuurpagina's van NRC Handelsblad.

Paperback 365 pagina's | De Bezige Bij | mei 2009
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32760 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik nomineer en stem ook niet. Er ligt momenteel nog te veel te wachten. Caesarion en E.H.V.V.D.G. heb ik al gelezen. Dus Willeke en Dettie, jullie zullen het samen uit moeten vechten, al kun je zo al bijna niet meer van een samenleesboek spreken. :?
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32763 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
En jeannette is ook even met andere dingen bezig dus inderdaad Willeke, wij blijven over, misschien zien we Ellen nog maar dat weet ik niet.

Zullen we dan Dave Eggers gaan lezen? Ik kreeg de indruk dat jij dat boek ook in huis hebt.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32770 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik wil graag een keer wat van Dave Eggers lezen, dus misschien doe ik wel mee :D .
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #32772 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
He leuk Joanhazinna!

Ja ik heb het boek in huis, ik lees het alleen vermoedelijk in mei, maar omdat het over twee maanden gaat zou dat op zich prima kunnen.

Ik ben érg benieuwd naar dit boek dus wat mij betreft, leuk!

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Tijd voor maken pagina: 0.448 seconden