Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Renate Dorrestein - De leesclub

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32420 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht

Irene heeft zich al gemeld, maar misschien wil zij het na lezen aan jou doorsturen.

Tuurlijk en misschien bij gelegenheid wel weer eens persoonlijk overhandigen ;)

irene
Laatst bewerkt doorirene.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32430 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Leuk...dat beviel erg goed!

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33139 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Grappig boek, "verantwoord tussendoortje". Origineel gegeven, wel m.i. een beetje te "gelikt" geschreven. Gideon de Wit, de lievelingsschrijver van de Leesclub dames vertegenwoordigt door het hele verhaal menig auteur, daar moest ik af en toe smakelijk om lachen...

De reisgids gegevens over Schotland (door een Leesclublid) nodigen je uit om dat mooie land weer eens te gaan bezoeken!

Het boek maakt nog in rondje vriendinnen, daarna krijgt Wil het toegestuurd en/of wordt het haar persoonlijk overhandigd.

PetraO bedankt, namens dit Leesclublid van Leestafel.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
14 jaren 2 maanden geleden #44992 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Renate Dorrestein - De leesclub
Lekker tussendoortje dit boek. Niet minder, maar zeker ook niets meer.

Grappig, maar met veel te veel uitvergrote karikaturen.

Iets minder was de grappigheid ten goede gekomen. De hoofdrolspeelsters zijn zo duidelijk een bepaald type dat het veel te veel over de top is. Dat was ook precies de bedoeling van dit boek begreep ik, maar iets meer subtiliteit had het boek grappiger gemaakt.

Wel leuk vond ik de Gideon de Wit, in wie zo’n beetje alle Nederlandse schrijvers vertegenwoordigd waren. Leuke puzzel om al lezend te achterhalen wie er bedoeld wordt. En ook de schrijfster zelf zag ik nog voorbij komen in de bewering dat er van die idioten schrijvers zijn die zeggen dat het verhaal er al is, en alleen nog maar naar hen toe hoeft te komen. Zelfspot is Dorrestein dus gelukkig niet vreemd.

Willeke

Ps...dank aan Petra en Irene !

Tijd voor maken pagina: 0.359 seconden