Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Frédérique Hébrard: Onder de kastanjebomen

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88307 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Frédérique Hébrard: Onder de kastanjebomen
Laat ik deze oude discussie dan eens oprakelen. Ik heb zojuist "Terug naar de Provence" gelezen en een deel van jouw recensie van "Onder de kastanjebomen", Marjo, kan zó gebruikt worden voor dit boek. Te veel. Te veel gebeurtenissen, te simplistisch, een veredeld bouquetreeksboekje. Toegegeven, het leest razendsnel, ze lepelt aan de lopende band historische feiten op en af toe gebruikt ze echt mooie zinnen en metaforen. Maar het is een soap. De ene tragedie is nog niet voorbij of de volgende dient zich al aan. Een brand, zoon in het ziekenhuis, thuisgekomen blijkt er ingebroken, politie over de vloer en die vindt gestolen schilderijen in haar slaapkamer. Allemaal in één dag. En dit soort dingen aan de lopende band.

En ook hiervan heeft Biblion een gunstige recensie, wat mij ernstig doet twijfelen aan Biblion.

Je schijnt het gelezen te hebben, Dettie, maar dat was ongetwijfeld járen geleden, voordat je aan echte literatuur toe was.

Hier gaat Frédérique Hébrard eveneens de deur uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88308 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Frédérique Hébrard: Onder de kastanjebomen
Nee ik heb het niet gelezen berdine, ik ken de schrijfster van naam maar ik heb geen boeken van haar gelezen.

Gezien jullie opmerkingen zie ik me er ook niet gauw aan beginnen.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden