Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Richard Powers - Galatea 2.2

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30422 door Ellen
Beantwoord door Ellen in topic Re: bericht

berdine schreef : Hé, die staat ook nog in mijn kast om gelezen te worden. Het is een afdankertje van de bieb. Ik vond "Het zingen van de tijd" erg mooi. Moet nu nodig eens aan Galatea beginnen... :?

Grappig, mijn boek is ook een afgeschreven bibliotheekboek, net als Profijt trouwens. Galatea is wel een heel ander boek dan Het zingen van de tijd, maar desalnietteplus het lezen meer dan waard ;) .

Groetjes, Ellen

"Great Spirit, help me to never judge my neighbour until I have walked a mile in his moccasins."

(Lakota saying)
Laatst bewerkt doorEllen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30423 door Ellen
Over Het zingen van de tijd schreef Dettie:

Toentertijd was ik er niet onder de indruk van maar ik sta verbaasd dat ik toch veel onthouden heb van dat boek.

Time of our singing heb ik vorig jaar gelezen en ik was er helemaal weg van. Geweldig! Soms heb ik nog weleens heimwee naar dat boek. Klinkt dat raar?. Die paar zinnen waarin verteld wordt waarom Delia, bij een bezoek aan de school van haar zoons, achterin de auto plaats neemt: hartverscheurend en onvergetelijk.

Wat me vooral schokte bij het lezen, was dat zoveel van wat erin verteld wordt (en gebeurd is) nog maar zo kort geleden gebeurd is. Het was daarentegen wel heel toepasselijk om het te lezen in de tijd dat Obama nog volop bezig was om de democratische kandidaat voor de presidentsverkiezingen te worden.

Man gone down (Man gaat neer, isbn: 9789041412386) van Michael Thomas heeft hetzelfde thema, maar speelt in deze tijd. Ook een heel goed boek, trouwens.

Groetjes, Ellen

"Great Spirit, help me to never judge my neighbour until I have walked a mile in his moccasins."

(Lakota saying)

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30425 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Wat me vooral schokte bij het lezen, was dat zoveel van wat erin verteld wordt (en gebeurd is) nog maar zo kort geleden gebeurd is.

Ja dát is me ook zo bijgebleven. Dat gedeelte van het boek was ook blijven hangen. Ik weet alleen dat ik me ergerde aan het steeds maar vertellen hoe mooi de stem van die ene broer was. Maar de toestand in het land en wat de zwarte mensen meemaakten, verbijsterend en indrukwekkend.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30429 door Ellen
Gut, Dettie, ik moet ineens ontzettend lachen: jij hebt je op 1 januari 1970 geregistreerd op dit forum... en als je dan net Galatea 2.2 (uit 1995) hebt gelezen, waarin o.a. heel voorzichtig internet om de hoek komt kijken (op een universiteit nog wel) :lol:

Als ik dat had geweten.. ik heb in 1984 mijn eerste computer gekocht: een ZX Spectrum met, let wel 16 Kbytes als intern geheugen (waarvan er maar 7 vrij te gebruiken waren). Had ik dat geweten, zeg, dan was ik toen direct lid geworden van De Leestafel :P !

Groetjes, Ellen

(Lakota saying)

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #30814 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
haha ik lees dit nu pas! Nou dat zou leuk geweest zijn, en wij maar uren wachten tot ons berichtje op het forum zou staan! Het zou een complete dagvulling zijn geweest.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.383 seconden