Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Miriam Toews - De familie Troutman

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #27859 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Dit is mijn eerste boek van deze schrijfster Dettie. Maar ik ben benieuwd naar haar andere boeken!

Het hinkelen van Min om de onderwijzer heen... Heel grappig gevonden! En dat allemaal vanwege een opmerking van deze leerkracht aan Min over Logan jaren geleden...!

Wat ik heel mooi vind in de roman is de onvoorwaardelijke liefde die de kinderen zowel voor Min als voor hun vader voelen.

En Hattie laat de beide kinderen in hun waarde, zowel de wat zwijgzame Logan als de babbelgrage Thebe.

Vaak zakt de inhoud van een roman na een korte tijd alweer weg, maar bij deze roman is dat helemaal niet het geval! In gedachten zie ik het bestelbusje rondrijden...

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #27863 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb het andere boek niet meer anders had ik het met liefde naar je gestuurd.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #27868 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Ze hebben Uit een goed nest hier in de bibliotheek. Maar heel aardig aangeboden Dettie!

Groeten,

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #27961 door dettie

jeannette schreef : Wat ik heel mooi vind in de roman is de onvoorwaardelijke liefde die de kinderen zowel voor Min als voor hun vader voelen.

En Hattie laat de beide kinderen in hun waarde, zowel de wat zwijgzame Logan als de babbelgrage Thebe.

De onvoorwaardelijke liefde voor hun vader merkte ik eigenlijk niet zo. Wel voor Min. Over die vader werd alleen verteld toen hij nog bij Min was.

Waaruit maak jij die onvoorwaardelijke liefde op Jeannette?

Je merkte alleen op het laatst iets bij Logan maar ik denk dat hij vooral bang was om in de steek gelaten te worden. Hij vroeg meerdere keren aan Hattie wat ze nu ging doen, terug naar Frankrijk of...

Ja Hattie liet de kinderen met rust. Ze waren zoals ze waren. Dat vond ik soms wel komisch ook. (Thebe met haar blauwe ongewassen haar! ) Ik denk dat Hattie dacht, laat ze maar, het is wel goed zo. Die kinderen hadden ook wel wat achter de rug, die zaten niet te wachten op een vervelende tante. Dat voelde Hattie heel goed aan.

Dettie

Lees meer
17 jaren 4 weken geleden #28558 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik vond het een prachtig boek. Dit heb ik bij bookcrossing over het boek geschreven: Heel apart, heel mooi en af en toe met een brok in mijn keel wanneer het Hattie lukt door te dringen tot Logan en Thebes. Ook de interactie tussen broer en zus vond ik prachtig om te lezen en de wijsheid waarmee Hattie af en toe de dingen beziet.

Hattie, Logan en Thebes zijn door hun achtergrond allemaal beschadigd, maar door de reis zien ze kans tot elkaar door te dringen. Het is geen zelfhulpboek waarin alles goed komt, maar het is ook geen zwaar emotioneel psychotisch boek. Mooi verhaal.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
17 jaren 4 weken geleden #28563 door dettie
Ja prachtige boek Joanazinha, er zouden meer van dergelijke boeken geschreven moeten worden. Het staat me soms tegen hoe in boeken alles zo enorm zwaar benaderd wordt. In dit boek waren veel dingen niet eenvoudig, deze drie hadden het niet makkelijk gehad, maar toch had het een positieve ondertoon. Ze gingen niet bij de pakken neerzitten maar ondernamen iets, wat voor alledrie hard nodig was.

Ondanks Hatties verblijf in Parijs, eerder een vlucht, was het goed dat ze die reis gingen maken. Alledrie kenden ze Min, er hoefde niets verzwegen te worden, ze hielden van haar, elk op hun manier. Alledrie gingen ze er op hun manier mee om maar herkenden elkaar ook in hun gedachten over Min. Vooral het positieve in alles, het is zoals het is, geen oordelen, vond ik zo heerlijk lezen.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden