Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rik Launspach: 1953

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27747 door Bookiewurm
Beantwoord door Bookiewurm in topic Re: bericht
Marjo, wat een goed verslag. Ik kan me er helemaal in vinden.

Hoewel het boek inderdaad leest als een trein, trek je af en toe toch je wenkbrauw op. De zijnlijnen zijn weliswaar boeiend, maar nog niet helemaal af en passen voor mijn gevoel niet helemaal in het boek.

Soms bemerkte ik bij mijzelf ook wel het gevoel van, ja ja nou weten we het wel.

Toch heb ik het boek met veel plezier en op hoge snelheid gelezen.

Enne wat betreft de serie het wassende watter: uitzending gemist:D Met name als je een keer ziek bent, of 's nachts niet kunt slapen een uitkomst!
Laatst bewerkt doorBookiewurm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27756 door Khim
Beantwoord door Khim in topic Re: bericht
Vind dit een zeer goed boek. Heb een paar recensies gelezen en dacht ik moet het boek ook maar kopen. Binnen een paar dagen had ik het uit en heb het voor de tweede keer gelezen. Het is een boek wat je in zijn greep houdt. Was alleen wel boos hoe het is gegaan met baby Ernst :cry:
Laatst bewerkt doorKhim.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73106 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Rik Launspach: 1953
Oeps, ik ben niet ver gekomen in dit boek. Die opgetrokken wenkbrauw, die Marjo in haar verslag noemt, zat me voortdurend dwars. Het begon al snel: Julia wordt 18 jaar en zou dan meerderjarig zijn en het huis uit kunnen. Fout, in 1952 was je pas met 21 jaar meerderjarig. De karakters zijn ongeloofwaardig. Vreemde woordcombinaties: Groente schillen en aardappels koken, had dat omgedraaid en het was logisch geweest. Er worden woorden van deze tijd gebruikt (plaid). En één keer moest ik ook erg lachen: 3,5 meter. Als je je armen uitsteekt en op je tenen gaat staan kun je erbij! of woorden van die strekking. Ik weet niet hoe groot Julia was, maar behoorlijk aan de maat lijkt me. Kortom ik vond het knullig geschreven en ik ga er mijn tijd niet aan verspillen.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73116 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Rik Launspach: 1953
Ik herinner me nog dat ik de schrijver gemeld had dat er dingen niet klopten en dat ik het verhaal rommelig vond. Hij was zeer gepikeerd: andere schrijvers waren het beslist niet met mij eens!

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73118 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Rik Launspach: 1953
Tja, iemand die van geen kritiek wil weten.... dat wordt nooit een goede schrijver, maar misschien is dat zijn streven helemaal niet.

Dat je gelijk had, blijkt uit de voorbeelden.

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden