Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Paul Auster: Orakelnacht

Lees meer
21 jaren 3 maanden geleden #2442 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja enorm! Heb aldoor dingen opgeschreven, weer weggehaald, opgeschreven, weggehaald.

Iedereen moet het maar gewoon lezen! :D

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 3 maanden geleden #2443 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Zo is dat! Het is heel erg de moeite waard!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10956 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Het is wel lang geleden dat jullie dit boek hebben gelezen, maar ik wil toch even reageren. Ik vond het namelijk helemaal niet zo'n goed boek.

Ik betrapte mezelf erop dat ik, dik over de helft, nog steeds zat te wachten, tot het echte verhaal zou beginnen. Alles wat ik al gelezen had waren aanzetten tot en terzijdes, voetnoten en mysterieuze aanwijzingen (waar verder niets meer mee wordt gedaan). Alsof de schrijver een la vol ideeen voor boeken had liggen, waarmee hij niet meer verder kon en op het lumineuze idee kwam om die dan allemaal maar in één boek te stoppen en "op te ruimen". Het is geschreven in een simpele stijl en het einde vond ik helemaal tweederangs. Grote schoonmaak, klaar is kees. Kortom, voor mij een grote teleurstelling.
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10958 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik weet er niet veel meer van, maar ik zag dat ik het een puinhoop noemde..maar ik schijn daar wel van genoten te hebben!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10961 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dit was mijn opmerking over dit boek bij de boekgrrls:

Om eerlijk te zijn vond ik het helemaal geen puinhoop. Een schrijver die erg ziek is geweest, heeft moeite de draad weer op te pakken.

Ik zie het boek meer als een beschrijving hoe de worsteling van een schrijver is om tot een verhaal of boek te komen met daarnaast de huiselijke perikelen die gewoon doorgaan.

De zoon van de vriend moest wel op komen dagen. Zo kon de schrijver helemaal opnieuw beginnen met zijn vrouw. Rivaal weg, kind weg, financiële problemen weg. Hij eindigt dan ook met zich zeer gelukkig te voelen. Kortom, een happy end.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.450 seconden