Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dave Eggers: Wat is de Wat

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24346 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ja. Dat wel..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #27271 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Nou toch nog binnen een jaar aan de beurt gekomen. Een indrukwekkend boek. Ik begrijp niet dat jij het in één dag uit kon lezen, Marjo. Niet alleen is het dik en wordt er veel in verteld, maar het is ook veel wat betreft de hoeveelheid ellende die er in voorkomt. Ik heb er 3 weken (!!!) over gedaan. Ik moest af en toe tussendoor even een puzzeltje doen o.i.d. om de ellende te laten "zakken". Niettemin vind ik het een aanrader. Het geeft een duidelijk beeld van hoe deze oorlog ontstond en de politieke verwikkelingen. Wat weten wij inderdaad van Soedan?

De opbouw vond ik ook prettig. Af en toe even terug naar het heden, dat geeft wat lucht, al is het heden ook niet zo prettig voor Achak. In het begin vond ik het storend, dat er vanuit het heden steeds lange flashbacks kwamen. Ik wilde weten hoe het met die overval zou aflopen, maar gaandeweg verdween die overval als een pietluttigheid in de onvoorstelbare gebeurtenissen in het verleden.
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
17 jaren 3 maanden geleden #27614 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik ben dus nog aan het lezen maar ben zéér onder de indruk.

Zo'n zwaar boek tóch leesbaar maken. En informatief.

Maar ook gewoon meeslepend. En ontroerend.

Voor mij ook boeiend omdat het overlap heeft met "de crisiskaravaan"van linda Polman,

daar wordt geschreven over vluchtelingen kampen die doelbewust gebruikt worden door rebellen om jongens te lokken, aan te laten sterken te ronselen en te gebuiken voor de strijd, en dat is letterlijk wat er in dit boek gebeurd.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45397 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Dave Eggers: Wat is de Wat
Prachtig boek. Ik ben enorm onder indruk: www.leestafel.info/dave-eggers

<t></t>

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45408 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Dave Eggers: Wat is de Wat
Mooie recensies zijn deze twee over Wat is de wat.

Ik kan me voorstellen dat je af en toe eens diep adem moet halen voor je verder kunt lezen. Je begrijpt gewoon niet dat mensen dit elkaar aandoen. Dave Eggert kan alles mooi weergeven. Zeitoun was ook aangrijpend hoewel denkelijk minder aangrijpend als dit boek.

Wel goed van Balkenende dat hij dit boek aan iedereen meegaf!

Dettie

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45414 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Dave Eggers: Wat is de Wat
Het is echt een prachtig boek en een ongelooflijke geschiedenis waar ik tot ik dit boek las nauwelijks iets over wist. Nu zal ik het nooit meer vergeten.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.566 seconden