Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marjolijn Februari - De literaire kring (samenleesboek juni/juli 2008)

Lees meer
18 jaren 9 uren geleden #24109 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Berdine:"De personages zijn alleen maar een spreekbuis voor de kennis en de meningen van de schrijfster."

Ik heb drie uur lang naar deze dame geluisterd afgelopen vrijdag, en ik heb de indruk gekregen dat ze inderdaad haar boeken op deze manier wil schrijven. Het gaat haar om hoe ze denkt over een bepaald thema, en ze is tenslotte filosofe. (en heeft ook nog recht en kunstgeschiedenis gestudeerd) Dat proef je wel vind ik.

Het is niet wat wij gewend zijn. Niet wat wij dagelijks lezen. Doen jury's dat dan wel? Zijn dat mensen die vaker met hun neus in wetenschappelijke teksten zitten dan in fictieve?
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24133 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik heb het uit en ik ben het Marjo eens. De boodschap deugt, de verpakking niet. Dat wat de schrijfster ons duidelijk wil maken is meer geschikt voor een column. Ik vind niet dat een roman zich hiervoor leent. Niet op deze manier: 150 blz. intro en 100 blz. verhaal. Mijns inziens was het een veel sterker boek geworden als ze het verhaal van de fabrikant door het hele boek verweven had, de lezer telkens weer nieuwsgierig makend, naar wat die leeskring er dan mee te maken had. Op deze manier haakt de helft af en komt de boodschap niet over.

En Dettie, ik denk dat de jury bang was de indruk te wekken dat zij ook tot die lieden met die bedenkelijke morele instelling gerekend zouden worden. En dat zij het boek daarom de prijs hebben gegund. :?:
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24136 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

En Dettie, ik denk dat de jury bang was de indruk te wekken dat zij ook tot die lieden met die bedenkelijke morele instelling gerekend zouden worden. En dat zij het boek daarom de prijs hebben gegund. :?:

Ha! Zou het berdine?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24299 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Het spijt mij zeer, maar het boek kan (ook) mij niet bekoren. Ik was er al een beetje bang voor; haar colums vind ik 8 van de 10 keer ook niet leuk om te lezen.... En omdat ik nog zoveel boeken heb liggen die smeken om gelezen te worden, geef ik het - wellicht voortijdig - op. Ik vind de zinnen die zij gebruikt vreselijk! Alleen al in de eerste 2 hoofdstukken vond ik ze niet om door te komen.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24303 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dat het dan toch zulke lovende kritiek heeft gekregen.

Ik denk dan altijd ik zie iets niet...

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 11 maanden geleden #24308 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ja, dat denk ik dan ook. Wij lezen waarschijnlijk heel anders.
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.474 seconden