Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Harry Oltheten: Wit licht (debuut)

Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #29829 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik was ook niet kapot van het verhaal. Te veel toevallige ontmoetingen en een raar einde. De schrijfstijl vond ik wel erg goed, maar het verhaal dus minder. Een gelijkenis met Over het water zag ik niet. Net wat Dettie zegt, de verstilde sfeer van dat boek was zo mooi. Die sfeer vind ik in Wit licht niet terug. De langzaam neerwaartse gang van Rob vond ik knap neergezet. Het lijkt me dat dat zo gaat bij een alcoholist.

Al met al ben ik dus niet laaiend enthousiast. :?
Laatst bewerkt doorberdine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #29830 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Voor mij zit die sfeer er wel in. Dus denk ik dat we het als we het over de sfeer hebben , het ook al niet over hetzelfde hebben. Nu is dat ook reuze moeilijk te definiëren, het is een gevoel.

Natuurlijk is het verhaal achter die sfeer heel anders, dat zal het verschil wel geven dan?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #29839 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Misschien bedoel je het in zichzelf gekeerde wat beide 'hoofdrolspelers' hebben Marjo?

In zowel Over het Water als in Wit licht zijn vooral de gedachten van de beide mannen te lezen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 9 maanden geleden #29842 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat zal het wel zijn. Ik ben nog bezig met een verslag over net zo'n boek. Introspectief noem ik het, en ja, daar houd ik van.

Maar wat bedoelen jullie dan??
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.412 seconden