Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Samuel Beckett - Murphy

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19639 door Roel
Samuel Beckett - Murphy werd gestart door Roel
Toen Beckett aan Murphy, zijn debuut roman begon te werken moest hij een revolutionair concept in zijn hoofd gehad hebben.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/samuel-beckett

Roel
Laatst bewerkt doorRoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19645 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Is het niet naargeestig Roel? Niet dat ik me dat bij Beckett voor kan stellen, maar iemand die eigenlijk een gevangene is van zijn eigen lichaam, het geeft je toch te denken...

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19663 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Als je in een nogal sombere stemming verkeert moet je Beckett niet lezen!

Ondanks dat het natuurlijk over deprivatie van de mens gaat, is het opwindend opgeschreven, zoals ik al schreef krachtig en zit je te genieten, daarnaast strooit Beckett over al zijn verhalen, romans en toneelstukken humor. Zelfs in Wachten op Godot, wat over uitzichtloosheid gaat, zit briljante humor.

Ik vond dat een briljante vondst iemand die besluit om zich helemaal in zijn geest op te sluiten en zijn lichaan af te stoten. Heel origineel.

Roel

Dettie schreef : Is het niet naargeestig Roel? Niet dat ik me dat bij Beckett voor kan stellen, maar iemand die eigenlijk een gevangene is van zijn eigen lichaam, het geeft je toch te denken...

Dettie

Laatst bewerkt doorRoel.

Tijd voor maken pagina: 0.521 seconden