Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jane Urquhart - The stone carvers

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18281 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Nou, je mag het verslag wel op de site plaatsen. Misschien dat er een enkel foutje in voorkomt.

Dettie schreef : Wil je dat ik je verslag op de site plaats Roel?

Gezien je opmerking Daarom kan ik in het verslag hier en daar ernaast zitten twijfel ik of je wel wil dat het geplaatst wordt.

Groet

Dettie

Laatst bewerkt doorRoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18282 door Roel
Hoi Sarah,

Fijn dat je zo zit te genieten van A map of glass.

Ik ga dat boek ook zeker nog lezen.

Tja, er zijn zoveel schrijvers wereldwijd, dan kan je er makkelijk een paar honderd of meer missen! Ha Ha.

The unterpainter is ook een absolute aanrader. Ookal ben ik het verhaal finaal kwijt, ik weet nog goed (dat gevoel ik eerlijk gezegd) dat het een heel goed boek is.

Sarah schreef : Sarah moet daarom wel zitten te genieten van de roman die zij nu van deze schrijfster aan het lezen is.

Reken maar dat ik zit te genieten. A Map of Glass is een prachtig, romantisch verhaal over mensen die je echt wat doen en dat alles afgezet tegen het ruige Canadese landschap. Hoe kan het nou toch dat ik nog nooit van deze schrijfster gehoord had? Ik ga The Stone Carvers beslist ook ooit lezen. Bedankt voor je verslag, Roel.
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18283 door Roel
Ja, dat was de eerste kennismaking en dan weet je dat je een kanjer binnen hebt gehaald.

Dettie schreef : De onderschilder van haar kan ik ook aanbevelen, die heb ik jaren geleden gelezen.

Dettie

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18285 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Flaptekst de onderschilder:

Terwijl hij, door spijt verscheurd, terugblikt op zijn leven, werkt de 75-jarige Anton Fraser aan een serie schilderijen.

Hoewel hij een beroemd schilder is woont hij in een beklemmende eenzaamheid in zijn grote huis in Rochester, New York

Hij herinnert zich de mensen die belangrijk voor hem waren, vooral sarah, een serveerster die zijn model en minnares werd. Vijftien jaar lang heeft Austin haar bezocht en geschilderd.

Haalt dit het verhaal weer een beetje naar boven Roel?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18304 door Roel
Hoi Dettie,

Het is frappant, maar het zegt me helemaal niks.

Ik kan me alleen nog herinneren dat er in het boek geschilderd werd, dat een diepgaand werd beschreven en dat de personages heel goed gekarakteriseerd waren!

Wonderlijk hé, dat een verhaal dat zo'n indruk op me heeft gemaakt, inhoudelijk helemaal kan wegvallen. Misschien komt dat het omdat ik het toen in het engels heb gelezen?

Groeten,

Roel

Dettie schreef : Flaptekst de onderschilder:

Terwijl hij, door spijt verscheurd, terugblikt op zijn leven, werkt de 75-jarige Anton Fraser aan een serie schilderijen.

Hoewel hij een beroemd schilder is woont hij in een beklemmende eenzaamheid in zijn grote huis in Rochester, New York

Hij herinnert zich de mensen die belangrijk voor hem waren, vooral sarah, een serveerster die zijn model en minnares werd. Vijftien jaar lang heeft Austin haar bezocht en geschilderd.

Haalt dit het verhaal weer een beetje naar boven Roel?

Dettie

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18310 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Het heette niet voor niets de onderschilder.

De man was gescheiden en vond dat erg moeilijk.

Hij woonde alleen en schilderde veel, maar wát hij schilderde was niet wat in zijn hoofd zat.

Roept dit iets op?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden