Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Haruki Murakami - Spoetnikliefde

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17127 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Hier in de bib in Maastricht (is trouwens gevestigd in een gebouw met de sjieke naam Centre ceramique) zie ik in het engels heel weinig Murakami staan.

Ik zie nu dat de nieuwe die ik uit de bib heb gehaald, Blind willow, sleeping women (2006), een verzameling korte verhalen is! 24 short stories. Ik ben benieuwd. Ik lees graag korte verhalen. Van Pirandello heb ik er tegen de 200 gelezen en die gaan nooit vervelen, zo goed zijn ze!

Terug naar Murakami. Wat hier op de leestafel over de gelezen romans hoor, is dat ze zo apart, zo afwijkend zijn. Dan heb ik zeker een daarvan afwijkende roman gelezen! Hij heeft hier en daar wel aparte trekjes, maar niet zo apart als die romans die hier gelezen zijn, als de commentaren mag geloven.

Ik las op internet dat hij het scenario van de heftige en bloederige film Battle royale heeft geschreven. Dan heb ik jaren terug zeker een film gezien, die een regelrechte verfilming van een boek van Murakami moet zijn! Ik zie diverse scene's nog zo voor me. Opvallend aan die film, die een combinatie van literair en horror, was het contrast van felle kleuren, zoals die brandweer wagen en de naargeestigheid van die vastgebonden en gemartelde personen in een nauwelijks door licht aangeraakte kelder.

Ik weet niet meer wie de regisseur was. Waarschijnlijk dat het scenario van Murakmi stamt.

Welke Murakami had je tot nog toe gelezen?

Dettie schreef : Nee deze Murakami ken ik niet, volgende week krijg ik Norwegian Wood, heel toevallig werd het van de week aangeboden bij bookcrossing als meeleesboek (ringboek)

U hoort van mij!

Dettie

Laatst bewerkt doorRoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17151 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Ik las op internet dat hij het scenario van de heftige en bloederige film Battle royale heeft geschreven. Dan heb ik jaren terug zeker een film gezien, die een regelrechte verfilming van een boek van Murakami moet zijn

Ik denk dat je verkeerd zit Roel

Titel: Battle royale

Fukasaku Kinji (regisseur)

Fukasaku Kenta (scenarioschrijver)

Takami Koshun (naar het werk van)

Taal: Japans

Uitgever: [S.l.] : WorldWide Cinema

Ik heb van Murakami gelezen:

De jacht op het verloren schaap

Ten zuiden van de grens

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 11 maanden geleden #17170 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Dan heb ik blijkbaar een verkeerde bron.

Zal nog eens verder kijken.

Dettie schreef :

Ik las op internet dat hij het scenario van de heftige en bloederige film Battle royale heeft geschreven. Dan heb ik jaren terug zeker een film gezien, die een regelrechte verfilming van een boek van Murakami moet zijn

Ik denk dat je verkeerd zit Roel

Titel: Battle royale

Fukasaku Kinji (regisseur)

Fukasaku Kenta (scenarioschrijver)

Takami Koshun (naar het werk van)

Taal: Japans

Uitgever: [S.l.] : WorldWide Cinema

Ik heb van Murakami gelezen:

De jacht op het verloren schaap

Ten zuiden van de grens

Dettie

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17552 door nieneke
Beantwoord door nieneke in topic Re: Haruki Murakami - Spoetnikliefde

Roel schreef : Is het dan toch gelukt. Mijn eerste Murakami gelezen.

Deze roman gaat over de liefde van een leerkracht voor een 17 jarige studente en op haar beurt, haar liefde voor een oudere vrouw.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/Boekenarchief%20LM/productssimple30.html

Roel

Hierbij kan je wel best zeggen dat de leerkracht en de 'studente' vrienden zijn. Ze hebben mekaar op school leren kennen.

Oh en spoetnik betekent reisgezel. ;-)

Groetjes,

Nina
Laatst bewerkt doornieneke.

Lees meer
18 jaren 10 maanden geleden #17565 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: Haruki Murakami - Spoetnikliefde
Hallo Nina,

Ja, dat klopt, de leerkracht is een vriend van haar.

Bedankt voor de opheldering rond het woord "spoetnik".

groeten,

Roel

nieneke schreef : Is het dan toch gelukt. Mijn eerste Murakami gelezen.

Deze roman gaat over de liefde van een leerkracht voor een 17 jarige studente en op haar beurt, haar liefde voor een oudere vrouw.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/Boekenarchief%20LM/productssimple30.html

Roel

Hierbij kan je wel best zeggen dat de leerkracht en de 'studente' vrienden zijn. Ze hebben mekaar op school leren kennen.

Oh en spoetnik betekent reisgezel. ;-)

Groetjes,

Nina
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55260 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: Haruki Murakami - Spoetnikliefde
Weer een heel aangrijpende, boeiende, mooi, puur (soms zelfs triest) geschreven roman van Murakami. Geweldig hoe die man kan schrijven. Het was weer op en top genieten. En ja...ik ben het helemaal eens met Roel: Het einde: de terugkomst van Sumiri vond ik enigszins een teleurstellende afsluiting van het boek.

groetjes, irene

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden