Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

James Cañón - Het dorp van de weduwen

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25025 door mira
Beantwoord door mira in topic Re: bericht
Ik hou wel van een happy-end, vooral in een film.

In een boek kan het me ook soms storen.

Waarom ik die twee-deling maak,weet ik niet zo goed.

Misschien omdat ik het van een film verwacht, american movies, weet je, en de gedroomde (nep)wereld.Van een boek verwacht ik misschien het 'serieuzere werk'.Behalve van De Rode Ridder en aanverwanten :)

mira
Laatst bewerkt doormira.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 8 maanden geleden #25528 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat slot vind ik dus typisch Amerikaans. Daar moeten boeken altijd goed aflopen toch? Maar het stoorde me niet. De terugkeer van die mannen is eigenlijk een heel natuurlijke zaak: na een oorlog (hoewel het hier nog niet afgelopen is) komen er altijd mannen terug, die niet aantreffen wat ze verlaten hebben. Dan is dit compromis een hele mooie vondst..

Wat Marquez betreft: zijn boeken heb ik niet kunnen waarderen, zelfs nog geen een uitgelezen. Dit wel...

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/james-canon

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 8 maanden geleden #25538 door mira
Beantwoord door mira in topic Re: bericht
Ben altijd verwonderd wanneer iemand niet van Marquez houdt, Marjo, maar ja, smaken verschillen inderdaad.

Probeer toch maar eens het (kort)verhaal met de lange titel: De ongelooflijke maar droevige geschiedenis van de onschuldige Erendira en haar harteloze grootmoeder(1978).

Zeer mooi verfilmd trouwens, met de Griekse actrice/zangeres Irini Papas in de rol van de grootmoeder (ik hoop dat mijn geheugen hierin niet faalt).

Ook weer zo'n vrouw met een ongelooflijke uitstraling. 'k Heb haar ooit live zien optreden. Ik kreeg er koude rillingen bij.

mira
Laatst bewerkt doormira.

Lees meer
17 jaren 8 maanden geleden #25540 door marjo
Ik was het niet van plan, Mira.

Sommige schrijvers zijn niet voor mij, en daar horen heel veel Zuid-Amerikaanse schrijvers bij.

Lees meer
17 jaren 8 maanden geleden #25543 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Leuk dat je dit boek leuk vond Marjo, ik durfde het je niet al te hard aan te bevelen omdat ik weet dat je niet zo van Zuid Amerikaanse literatuur houd, maar deze beviel dus wel?

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
17 jaren 8 maanden geleden #25546 door marjo
Deze wel. Maar ik denk dus dat de schrijver, die dan wel geboren is in het Zuiden, erg beïnvloed is door het Noorden!

Net genoeg om zijn schrijfstijl aan te passen zodat ik het wel kan waarderen..(speciaal voor mij natuurlijk!!)

Tijd voor maken pagina: 0.452 seconden