Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hanna Bervoets - Wat wij zagen

Lees meer
5 jaren 3 weken geleden #98738 door marjo
Hanna Bervoets - Wat wij zagen werd gestart door marjo
Kort: Wanneer Kayleigh in de financiële problemen raakt, solliciteert ze naar een baan als 'content moderator' voor een online platform waarvan ze de naam niet mag noemen. Haar taak: beoordelen welke aanstootgevende filmpjes, foto's en tirades moeten worden verwijderd.

Het boekenweekgeschenk heeft een akelig onderwerp. Over gestoorde mensen die met akelige, gruwelijke filmpjes een podium weten te vinden op het net. Ik wil dat helemaal niet lezen!

Maar begrijp wel dat het zien van al die filmpjes je kijk op de wereld, op je medemens verandert. De hoofdpersoon gaat dan ook rare dingen doen.

Voeg daarbij dat ze niet gelukkig is in de liefde, dat ze dus die geldproblemen heeft, tja. Beetje veel allemaal.

Dat is in een boek van normale afmetingen geen probleem, maar Bervoets was natuurlijk beperkt. En dat is jammer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 3 weken geleden #98741 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Hanna Bervoets - Wat wij zagen
Ik ben ooit begonnen in haar boek Welkom in het Rijk der zieken en dat was ook zo akelig.

Niet gestoord maar zo lamlendig. Ik geloof niet dat het 'mijn' schrijfster is.

Dettie

Lees meer
5 jaren 3 weken geleden #98746 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Hanna Bervoets - Wat wij zagen
Nou begin je ook wel in dàt boek! Ik sla die juist over vanwege het onderwerp, maar ik heb van haar andere boeken wel genoten!

Lees meer
5 jaren 3 weken geleden #98751 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Hanna Bervoets - Wat wij zagen
Oh oké dan moet ik toch maar eens een ander boek van haar proberen.

Dettie

Lees meer
5 jaren 2 weken geleden #98754 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Hanna Bervoets - Wat wij zagen
Ik vond het wel een heftig boek, zou het niet iedereen aanraden, maar het zette me wel aan het denken over de wereld van de content moderators, en de gevolgen die zo'n baan onvermijdelijk op mensen moet hebben.

Ook al omdat veel van het boek op onderzoek en documentaires gebaseerd is.

( en geheel of topic, ik ben weer terug van heel lang weggeweest. Het zal nog niet altijd lukken, maar af en toe hoop ik toch wel weer te verschijnen hier)

<t></t>

Lees meer
5 jaren 2 weken geleden #98760 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Hanna Bervoets - Wat wij zagen
Hé Willeke! Welkom terug!

Ik moet dit boek nog lezen, er komt steeds een ander boek tussen. Heb er eerlijk gezegd niet veel zin in.

Tijd voor maken pagina: 0.614 seconden