Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Wessel te Gussinklo - De hoogstapelaar

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95430 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Wessel te Gussinklo - De hoogstapelaar
O ja dat begrijp ik wel. Hoe dat hoofd werkt. Maar dat maakt het er voor de lezer niet prettiger op. Het is functioneel voor het verhaal. Met iemands gedachten mee gaan is prima, maar als die blijven steken en zich herhalen en herhalen, dan kan ik best hele stukken overslaan. Na drie pagina's zijn we toch nog geen steek verder. Zo heb ik het dus doorgeploeterd omdat ik wel ergens begrepen had wat de reden van zijn gemaal was en dat bevestigd wilde zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95436 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Wessel te Gussinklo - De hoogstapelaar
En de recensie staat op de site

www.leestafel.info/wessel-te-gussinklo

Dettie

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95437 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Wessel te Gussinklo - De hoogstapelaar
Meneer te Gussinklo is blij met al jouw werk!

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95438 door dettie

berdine schreef : O ja dat begrijp ik wel. Hoe dat hoofd werkt. Maar dat maakt het er voor de lezer niet prettiger op. Het is functioneel voor het verhaal. Met iemands gedachten mee gaan is prima, maar als die blijven steken en zich herhalen en herhalen, dan kan ik best hele stukken overslaan. Na drie pagina's zijn we toch nog geen steek verder. Zo heb ik het dus doorgeploeterd omdat ik wel ergens begrepen had wat de reden van zijn gemaal was en dat bevestigd wilde zien.

In mijn ogen is hij vreselijk op zoek naar een reden van bestaan. Hij heeft voor zichzelf bepaalt dat hij iemand moet zijn, iemand anders dan anders,iemand met overwicht, en hij verfijnt zijn technieken steeds meer, gaat steeds verder. Dàt proces is miniem beschreven, het lijken herhalingen maar langzamerhand zien we ook hoe veel energie het hem kost om de schijn op te houden. Ik vind dat hele proces prachtig verwoord.

In feite is Ewout enorm eenzaam.

Dettie

4 jaren 4 maanden geleden #101284 door
Een interview met deze auteur, die meer waarde hecht aan recensies dan aan verkoopcijfers.

www.volkskrant.nl/cultuur-media/wessel-t...-nederland~b10b412f/

Lees meer
4 jaren 4 maanden geleden #101286 door dettie
Ik kan het helaas niet lezen Renate, je moet je inloggen en ik ben geen abonnee.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.409 seconden