Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hugo Hamilton - Sproetenkoppen

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14789 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hee wat grappig, ik ben het nu ook aan het lezen.

Die moeder! Met al haar wijze opmerkingen maar ook die Duitse taal in huis.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14791 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Tja, die moeder.... Net zoals in zoveel gezinnen de bemiddelende persoon tussen vader en kinderen. En toch..... Ik begrijp niet goed dat als die vader zo fanatiek iers is waarom zij dan nog steeds duits praat.....

Moet een sterke vrouw zijn op dat gebied. Maar dan weer gaat ze wel mee in ieder plan van vader.... Onbegrijpelijk
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14792 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Het lukt haar ook niet om Iers te praten. Dat jongetje probeert zijn moeder toch Iers te leren maar ze krijgt de uitspraak niet voor elkaar.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14793 door Inge
Ik vind, hoe raar je de woorden ook uitspreekt je een taal altijd kunt leren. Mijn frans en engels hebben ook haar op hun tanden. Daarom vermoed ik dat ze eerder het niet wil praten. Ik bedoel: geen enkele mens met een moedertaal spreekt "helemaal zuiver" een andere taal. Je eigen "tongval" komt er altijd in voor. Als nederlands sprekend hebben we last met de nogal veel voorkomende th in het engels en de r in het frans.

Daarbij komt nog: ze leert de taal aan haar kinderen.... Dus in al die jaren heeft ze geen moeite gedaan om de taal op haarzelf te leren :o

Het is maar een bedenking van mij hoor.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14802 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik had de indruk dat ze thuis met haar kinderen Duits sprak, als de vader er niet is dus. Ik had me ook af zitten vragen hoe het dan was als ze als gezin bij elkaar waren. Het werd niet helemaal duidelijk.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14805 door Inge
Ik weet niet of ik hetgoed opheb maar ik denk dat haar man tegen haar ook duits praatte. Ik moet het even weer opzoeken in het begin van het boek. Daar wordt dat even aangehaald.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Tijd voor maken pagina: 0.441 seconden