Niets mis met een romantische ziel! Die staat in ieder geval open voor andere werelden en andere tijden, dus ook voor andere verhalen en ideeën. Ik denk dat elke schrijver wel iets romantisch heeft; ik in ieder geval wel.
Overigens is er nog wel het een en ander over in Maaseik uit de 18e eeuw en vroeger. Het Prinsenhof zelf natuurlijk jammer genoeg niet, maar bv de grote plavuizen van het binnenhof vormen nu deel van het plaveisel in de Bosstraat, de winkelstraat van Maaseik.
De historische markt in het centrum is uniek: met zijn vele antieke (gilde)huizen lijkt ze eerder thuis te horen in een grote stad dan in en klein grensstadje. Daar staan ook nog enkele oude gebouwen, die een rol spelen in mijn roman, zoals de Nootstal, waar Emma zuster Agnes ontmoette (een eigenaardig smal gebouw) en het hoekhuis van bokkenrijder Houben. De sfeer op de Markt ademt verleden en rust. De Kruisherenkerk in de Bosstraat, waar Anselmus Emma "de biecht afnam", is er ook nog steeds. Het Agnetenklooster is nu een bed&breakfast. Aan de Walstraat staat nog een groot stuk van de oorspronkelijke stadsmuren. Verschillende straatnamen herinneren nog aan het Prinsenhof: Prinsenhoflaan, Boomgaardstraat, Plantage, er is zelfs een Malbroekstraat!
Buiten Maaseik zijn ook nog plekken te vinden die een rol spelen in mijn roman, bijvoorbeeld in Thorn, "het witte stadje", dat altijd veel toeristen trekt. Daar staat nog steeds het huis, op een hoek, waar Dodé dood geschoten is! Een moord die nooit is opgehelderd.
Genoeg plaatsen waar je, zeker met een romantische ziel, scènes uit mijn roman voor je geestesoog tot leven kunt wekken.
Mocht je ooit in de buurt zijn, je bent altijd welkom. Wij wonen in een dorp vlakbij Maaseik en ik vind het altijd leuk om mensen rond te leiden in het stadje, met als toetje een versnapering op de historische markt, als corona het toelaat.
Laat maar weten. Ik heb Facebook onder mijn eigen naam, met Messenger, en anders kun je adres en telefoon bij mijn uitgever krijgen. Nogmaals: ik ben je zeer dankbaar voor die mooie recensie!