Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Anjet Daanje - De herinnerde soldaat

Lees meer
3 jaren 1 week geleden #105626 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Anjet Daanje - De herinnerde soldaat
Ik moet haar boeken toch echt eens gaan lezen. Het is bijna een gebrek aan je literaire opvoeding als je het niet leest! :D

Ze krijgt ook niet voor niets de oeuvreprijs en alle andere prijzen. En jouw indruk Willeke werkt ook wel mee aan het willen lezen.

De herinnerende soldaat staat hier in de kast maar de dikte houdt me tegen. Ik 'moet' nog zoveel lezen.

Haar nieuwste boek haal ik uit de bibliotheek.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 1 week geleden #105627 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Anjet Daanje - De herinnerde soldaat
Het lied van de ooievaar en de dromedaris vergt enige inspanning en is ook geen lineair verhaal. Toen ik het las, kon ik niet eens goed uitleggen wát ik nu precies aan het lezen was. maar ik was wel onder de indruk. Het gaat wel veel over de dood overigens.

Dit boek is wat meer één verhaal ( wel heftig af en toe trouwens, door herbelevingen van de oorlog). Af en toe lijkt het wat traag en herhalend, maar steeds maakt het verhaal in het verhaal weer een wending en wordt het verhaal als het ware beetje bij beetje afgeschild, waardoor het steeds toch net weer een anders blijkt te liggen dat je dacht. Ook dit boek vergt dus enige leesinspanning, maar ik vond dat het waard.

En ik vind haar als schrijfster ook zo intrigerend, zo wars van publiciteit en toeters en bellen, en heel erg autonoom.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.381 seconden