Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Willem Jansen - Naar Oessem en terug

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #48986 door dbeuker
Beantwoord door dbeuker in topic Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug
Nou nou nou, het materiaalkunde gebouw is intussen leeg en zal de komende jaren gesloopt worden, om plaats te maken voor Pallas, de nieuwe reactor van NRG, beste Willem..

Ik zelf ben ook van plan om een boek te schrijven over mijn periode op het ECN terrein, wat voor mij geen verschrikkelijke tijd is geweest, maar wel een zeeeer avontuurlijke.. In de jaren 1965 t/m 1985 was bijna alles mogelijk op het bedrijf...Toen kwam er een nieuwe directeur, die besmet was met een virus genaamd Managerritus...De business units kwamen, hahahahahha wat een gesodemieter met

urenschrijf nummers...

Maar beste Willem er liepen in dit bedrijf weinig rare lieden over de gangen hoor, de meeste ECN ers zaten op hun luie kont, warme poeroet uit de automaat te drinken en vergaderden zich wezenloos..

Ik zoek nog naar een titel voor mijn boek, dat al volledig in mijn koppie vorm heeft gevat..

42 jaar achter een hek, het was me een leuke enerverende tijd, vooral mijn continudienst jaren in de HFR.. Dat was echt een onvergetenlijke tijd..Van boten opbouwen in de hoge montagehal, tot het huis van professor Pelser in Bergen schilderen , tot het aanleggen van een sproeiinstallatie op de tennisbaan in Petten..enz enz..

Breek me de bek niet open...

dick de enige ware...

<t>De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...</t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #48988 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug
Wat dacht je van "42 jaar achter een hek" als titel. Je schrijft het zelf........

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #48989 door dbeuker
Kijk dat noem ik nu eens meedenken!!! Ik moet alleen nog even mijn huis afschilderen en dan ben ik aan het boek schrijven toe.. Ik heb van die 42 jaar dat ik elke dag door de poort reed dagboeken bijgehouden, dus is het boek eigenlijk al klaar, maar dan nog even uitwerken.. Bedankt berdine..

Alleen nog even uitzoeken wie de echte willem Jansen op het ECN was, dan kan ik rekening met hem houden, hahaha

dick

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #48990 door willemjansen
Beantwoord door willemjansen in topic Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug
He Dick, niet over mij gaan schrijven he. Dat is niet de bedoeling. Maar je hebt materiaal zat. Doe het. Is een markt voor. Nou ja. Naar Oessem en Terug speelt na jou jouw tijd toen managers en boekhouders aan de macht waren bij ECN, kortom toen visie ontbrak.

Dettie!!

(Ik schaam me nog steeds diep)

Ik was een van de raarste eigenlijk in Materiaalkundegebouw.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #48997 door dbeuker
Nou die willem, dan vergis je je een klein beetje, ik ging van het terrein op 28 februari 2007 om 16.45 uur en leverde mijn NRG badge aan de balie in en ging in de VUT...

Mijn manager was de "heer"Huiskamp, met als onderkoning de heer Deurwaarder, die zaten in het GBA gebouw..

Ja ik heb materiaal genoeg om een boek van 1000 pagina's te schrijven, alleen ben ik door die 42 jaar achter dat hek een beetje lui geworden, al heb ik toen de sanering van gebouw Materiaalkunde plaatsvond wel heel erg vaak onder de grond gezeten, om alle afvoeren in stukjes te verwijderen en per container naar de DWT te vervoeren, voor deco!!!

Op het hele terrein waren er meerdere Jansen, Anton jansen in Fermie, Theo Jansen in het kantoorgebouw, Ir Jansen in het Algemeen Lab, en in Materiaalkunde boven Lucy Carrera, zat er ook eentje, meestal met zijn benen op het buro, met een bloknoot op zijn schoot, interessant een verhaal op te schrijven...en dat liet hij wel eens uittypen bij Trudy Zomerdijk, de secretaresse..

Over boekhouders gesproken, Frank Bleeker was de onze..

Ja er gebeurde achter de schermen heel veel op het terrein, dat het daglicht echt niet kon hebben, en helaas was ik ook heel vaak achter die schermen.. Daarom werd ik de laatste twee jaar van mijn aktieve stralingscontroleur loopbaan gedegradeerd tot loodpotten sjouwer en dozen sorteren..als ik mijn mond maar hield...Ging met de VUT en kreeg een flinke scheut geld mee, zwijggeld...

dick

Lees meer
13 jaren 7 maanden geleden #49000 door willemjansen
Beantwoord door willemjansen in topic Re: Willem Jansen - Naar Oessem en terug
Dat boek had allang af kunnen zijn!

Maar het gaat het best als je er nog werkt.

Ik denk dat de mensen buiten Z het prachtig zullen vinden, schrijf al die anecdotes maar op.

ja gedegradeerd worden; daar weet ik ook alles van. Kreeg alleen geen zwijggeld mee.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden