Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lucas Zandbergen - Keizerlijk geel

Lees meer
6 jaren 7 maanden geleden #92358 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Lucas Zandbergen - Keizerlijk geel
Ja ik had China als eindexamenonderwerp bij het VWO en dat blijft je bij. De lerares was zelf ook Chinees en kon enorm boeiend vertellen over dat land.

Sindsdien heb ik wat met China. Erg interessant maar ook bizar land, vooral de machthebbers zijn interessant. Het is een immens rijk en is altijd vrij afgesloten geweest van de rest van de wereld. Dat fascineert me. Maar ook de bizarre machthebbers zijn al een boek waard. Vandaar ook dat ik erg genoten heb van dit boek. Lucas Zanberg geeft zo die mensen een gezicht, een achtergrond. Fascinerend!!

En dat hondje op de cover, was het hondje van de keizerin waarvan ze dacht dat de 'barbaren'(westerlingen) het beestje in een waterput gegooid hadden. Later zag Cixi op een afbeelding net zo'n hondje bij koningin Victoria... en laten die barbaren nou o.a. Engelsen zijn geweest...

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 7 maanden geleden #92367 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Lucas Zandbergen - Keizerlijk geel
Wij hadden geen specifieke eindonderwerpen. Ik heb dus niet zulke interesses 'opgelopen', want dat je dat dan blijvend interesseert kan ik begrijpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.369 seconden