Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

# Edwin Winkels - En ze deed het

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88193 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: # Edwin Winkels - En ze deed het
Het is duidelijk dat je het boek niet gelezen hebt. Kluun blijft zijn ex steunen, hij gaat niet bij haar weg! En ze weet van zijn nieuwe liefde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88194 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: # Edwin Winkels - En ze deed het
Ik vind dat je iemand niet mag veroordelen zonder het boek gelezen te hebben. Kluun was heel liefdevol ten opzichte van zijn vrouw. Ik vond dat boek ongelooflijk aangrijpend. Je kunt beter een man hebben met een tweede relatie en die tegelijkertijd lief voor je is, dan eentje die er vandoor gaat.

Bovendien hadden Kluun en zijn vrouw een open relatie. Dat is misschien ook "ziek", maar wel hun eigen keuze, waar ze zelf tevreden mee waren.

Wie zijn wij dan om hun manier van leven te veroordelen?

Kluun had het óók zwaar en vond troost bij die andere vrouw. Daarin vond hij de kracht om ongelooflijk zorgzaam en lief voor zijn vrouw te zijn. Heb jij liever een man aan je sterfbed, die met zijn verdriet geen raad weet en van jóu steun moet krijgen? Of eentje die er dan maar vandoor gaat?

Zet je vooroordelen opzij en lees het boek!

7 jaren 8 maanden geleden #88197 door
Beantwoord door in topic Re: # Edwin Winkels - En ze deed het
Sorry, maar als je niet volledig voor je vrouw gaat en troost zoekt bij een ander, terwijl zij je zo hard nodig heeft, dan ben je in mijn ogen geen knip voor de neus waard. Mij zou iemand dat niet hoeven te flikken. Liever alleen dan een partner die van twee walletjes wil eten. Ik hoef Kluun niet te lezen om te weten dat ik het een onsympathieke zak vind. Ik hoef ook geen boterham met uitwerpselen te eten, om te weten dat het vies is.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88198 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: # Edwin Winkels - En ze deed het
Persoonlijk werd ik ook razend kwaad toen ik over de inhoud van het boek las en dacht hetzelfde als Renate. Ook toen ik las dat er een musical over dit boek kwam gingen mijn haren overeind staan. Welja nog een 'leuke' musical ook over een schuinsmarcheerder met een vrouw die op sterven ligt! Belachelijk! Hoe verzinnen ze het! dacht ik.

Maar... ik heb het boek ook niet gelezen en ik hoor van mensen, die zeker vreemdgaan en wat deze man deed niet zouden goedpraten, ook erg lovend spreken over het boek/het verhaal. En dat zette me wel aan het denken, als zij het niet verschrikkelijk vinden en zelfs zeggen het is een prachtig boek wie ben ik dan om een oordeel te hebben over iets dat ik niet ken.

Misschien moeten we het maar eens gaan lezen Renate, dan kunnen we alsnog zeggen of het inderdaad vreselijk is of dat het toch meevalt of mooi is.

Zullen we dat doen?

Dettie

die ook moeite moet doen, een drempel over moet, om het boek open te slaan.

7 jaren 8 maanden geleden #88199 door
Beantwoord door in topic Re: # Edwin Winkels - En ze deed het
Nee, dank u. Ik heb al zo veel te lezen, dat ik echt geen zin heb in een soort verplicht nummer.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #88200 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: # Edwin Winkels - En ze deed het
Oké dan houdt het op :D

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.556 seconden