Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

De boeken die jullie hebben gelezen..

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11316 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

daar ben ik nu ook nieuwsgierig naar. Maar niet alleen van Marjo

Ik kijk ook zelden t.v., alleen het journaal en af en toe 2 voor 12 of per seconde wijzer.

Maar eigenlijk lees ik alleen voor het slapengaan en 's ochtends vroeg, in bed. Heerlijk, lekker warm en lekker wakker worden. Ik lees wel heel snel.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11317 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik dacht ook altijd dat ik vlug las. De da Vinci code heb ik in een lange namiddag uitgelezen. Een uur of 10. Het las natuurlijk heel vlot en het is een boek waar je niet moet bij nadenken. Hoelang ik over een boek doe hangt vooral af van hoe erg het me kan boeien. Mijn grootste probleem is dat ik niet in een ander boek (kan) begin(nen) vooraleer het vorige boek uit is. Als het dan zoals met de trieste tijgers bijna 3 maanden duurt vooraleer ik me erdoor geworsteld heb, dan zakt mijn tempo en hoeveelheid boeken erg. Mijn gemiddelde is denk ik 1 a 2 boeken per week. Maar dan wel vlot leesbare en boeiende boeken.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11318 door dettie
Ja ik lees vaak meerdere boeken tegelijk, dat scheelt natuurlijk wel.

De Da Vinci Code in 10 uur... dat vind ik wel heel knap!

Bernadet

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11319 door Inge
Ik bedoel maar, zo traag lees ik nu toch ook niet?????? Een ?40? tal bladzijden in een uur.

Maakt uiteindelijk niets uit hoor. ben alleen superverrast als ik lees dat jullie zoveel boeken op een jaar lezen. Kan me niet inbeelden dat ik door de 100 boeken kan lezen. Ik denk in een supergoed jaar misschien 50. Maar gemiddeld een 30-tal per jaar. Ik dacht altijd dat dat een goed gemiddelde was. Is het dan even schrikken dat iemand er meer dan 200 in een jaar leest. Maar het belangrijkste blijft het plezier eraan beleven hé.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11320 door dettie
Ja maar jij hebt jonge kinderen rondlopen en een eigen bedrijf en dat is wel even wat anders...

Ik denk eerder dat de rest een beetje buiten het gemiddelde is. ;)

Bernadet

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11321 door Inge
Dat zet me toch aan het denken. Hoeveel zou het gemiddelde van een bibliotheekbezoeker zijn? Is het in nederland niet zo dat je betaalt volgens een gemiddeld aantal boeken????? Hier in belgie is het een jaarbedrag van ongeveer 5 euro. Of je dan maar 1 boek leest of 100 maakt geen verschil. Ik meen me te herinneren dat iemand in de bibschool gezegd had dat het in nederland volgens het aantal geleende boeken is. Dat zou nog eens een interessant onderzoek zijn: Hoeveel leest bv. een belg en een nederlander gemiddeld?????? Hangt dat dan af van gezinssituatie, werk, diploma,....?????? Of zouden die dingen al onderzocht zijn...... Boeiend.... Jaja, ik weet het, ik draaf weer door. Maar dat lijkt me nu opeens zo interessant.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Tijd voor maken pagina: 0.476 seconden