Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Eventjes in Belgïe

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11488 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Graslei

Korenlei

De Boekentoren van de Universiteit, ontworpen door prof. Henry van de Velde en voltooid in 1940, herbergt meer dan twee miljoen boeken op zijn zesentwintig verdiepingen (Adres: Rozier).

Deze wijk, die vlakbij het Gravensteen ligt, heeft zijn middeleeuwse structuur behouden.

Het stratenpatroon en de kleinschalige bebouwing zijn hiervan sprekende voorbeelden.

Naast een groot aantal merkwaardige gevels en enkele waardevolle geklasseerde gebouwen treft men hier ook restaurants aan.

Allemaal Gent

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11489 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Leuk, die foto's. Krijg je een beetje vakantiegevoel van!

Ik "mag"gelukkig nog een paar dagen weg: lezen kun je immers elders ook Marjo...

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11492 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nee, Irene, dat kan niet. Ik ga niet op vakantie om te lezen, vind ik zonde van de andere omgeving. Die wil ik dan zien, en goed ook!

Manlief krijgt er nog spijt van...en hij is ook geen lezer, dus dat werkt niet.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11510 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Hallo Roel,

Na wat zoeken toch iets gevonden over het gedicht van Stefan Hertmans:

Een oud klaslokaal inspireerde hem tot het schrijven van Gelukstraat, Gent uit de bundel Annunciaties (1997). Dit gedicht tooit nu, in de Sint-Pietersnieuwstraat, een zijgevel van het Kunstencentrum Vooruit als onderdeel van de Poëzieroute.

Ook een toevalligheid: Stefan Hertmans woonde van 1981 tot 1999 in de buurt van het Patershol in Gent. Invloed van deze buurt is te vinden in zijn gedichten.

Allemaal gevonden op de site van literair.gent (staan veel interessante dingen op!):

www.literair.gent.be/html/lexicondetail.asp?ID=5&AID=374

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11532 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Ik ga veel te weinig weg, zou wel meer willen, maar het geregel heb ik een beetje een hekel aan. Liefst zou ik zo met de knapzak op stap willen, maar ja dat gaat niet.

Luxemburg-stad ben ik geweest. Sterker nog heb ik toen met mijn broer een fietstocht door Luxemburg gemaakt. Dat was prachtig, alleen minder was dat we daar op een snelweg moesten fietsen. Ze kennen daar geen fietspaden. Dat was best wel een enge ervaring, dat razende verkeer dat vlak langs je heen vloog; daarom lette ik maar meer op de bloeiende bloemen in de berm rechts van mij.

Maar Luxemburg-stad is heel bijzonder, door de verschillende niveau's.

Marjo schreef : Ik ben niet zo'n weggaander, ik "moet" eind van de maand al naar Luxemburg-stad..en dan heb ik het wel weer gehad voorlopig. Maar ik zal het onthouden Roel..

Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11533 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Bernadet,

Bedankt voor de prachtige foto's!

Waar heb je die vandaan.

Soms van Flickr?

groeten,

Roel
Laatst bewerkt doorRoel.

Tijd voor maken pagina: 0.610 seconden