Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leesuitdaging 2016

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79454 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Leesuitdaging 2016

Marjo schreef : 11. Een verboden/verbannen boek

Hergé - De avonturen van Kuifje in het land van de Sovjets

Is dit een verboden boek? Waarom dan?

Zie jikje.home.xs4all.nl/Verbod/Boeken/sovjets.html

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79456 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Leesuitdaging 2016
Hoe heb jij het te pakken gekregen dan? Of is het nu niet meer verboden?

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79458 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Leesuitdaging 2016

Renate schreef : Nee, inderdaad. Ik zou bijna het gevoel krijgen dat ik te kort schiet.

Renate, of je nu een boek leest of honderd, wat maakt het uit. Als je er maar van genoten hebt. En of je nu een heel dik boek leest, of honderd dunnetjes, is echt niet belangrijk.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79459 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Leesuitdaging 2016

Marjo schreef : Hoe heb jij het te pakken gekregen dan? Of is het nu niet meer verboden?

Dettie, volgens mij is dat niet echt meer een verboden boek. Het zal wel ooit verboden geweest zijn (op de index zelfs misschien ?), maar dat ligt bij ons toch al wel twintig jaar in de kast, in zwart-wit.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79465 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Leesuitdaging 2016
ja, het is nu ook niet meer verboden maar toentertijd wel. Nu is het gewoon te koop. www.bol.com/nl/p/kuifje-001-kuifje-in-he...e-sovjets/666837296/

Ik vond het inhoudelijk een vreselijk boek trouwens, sloeg nergens op. De andere Kuifje boeken vind ik vaak wel leuk - vooral de personages als professor Zonnebloem en Bianca Castiafore vind ik erg leuk. En de duizendbommenengranaten kapitein Haddock :D.

Dit was het eerste stripverhaal van Hergé en is toentertijd ook in zwart-wit uitgegeven.

"Het oorspronkelijke verhaal verscheen in 1929/1930 in de Waalse krant 'Le Petit Vingtieme'. Dit is het eerste stripverhaal van Kuifje en dateert uit een tijd, dat de gemiddelde Belg katholiek en fel anti-communistisch was." staat op de cover te lezen.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.503 seconden