Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Mijn (zelfgeschreven) boek, dat nog lang niet af is.........

Lees meer
20 jaren 2 weken geleden #8774 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Sorry dat ik nu pas reageer, ik ben de "achterstand" een aan het inhalen. Iedere dag alle topics lezen is bijna onbegonnen werk dus lees ik zo nu en dan een topic die ik onverwachts tegenkom.

Het eerste deel vind ik zeer goed. Het leest vlot, zelfs de spreektaal ergert niet. Alleen zo nu en dan verwarring over wie wat zegt.

Vanaf deel 4-5 heb ik een beetje het gevoel dat het "vastloopt" ik krijg meer het gevoel van vlugvlug. Ik bedoel, de eerste delen is er goed over nagdacht, zit goed in elkaar van opbouw, spanningsboog,... maar vanaf daar valt het een beetje "in".

Dit is een goed moment om te vertellen waarom ik bij een stiefmoeder woon. Jaren geleden zijn mijn ouders omgekomen, door een of ander duister ongeluk,en mijn vader had (volgens sommige mensen) een nieuwe vriendin. Dat was dus mijn stiefmoeder. Ik heb eerst twee jaar in een opvangtehuis gezeten, maar toen werd het te duur voor de overheid om me daar te houden dus moest mijn stiefmoeder mij maar in huis nemen. Ze was niet wat je kunt noemen ‘blij’ om mij in huis te hebben. Ze haatte me vanaf het moment dat ik als driejarig meisje bij haar voor de deur stond. Maar ach, nu weer terug naar het verhaal.-

Volgens mij geen goed moment. :? Het komt er zo boem plots bij, leid de aandacht van het verhaal af, doet hier niets terzake,.... sorry.

Er zit ook onduidelijkheid in. Zijn haar ouders nu omgekomen "door" een of ander duister ongeluk of alleen haar moeder? Als haar vader nog leefde waarom betaalt de overheid dan het opvangtehuis? Dan was ze toch een wees? Maar dan kan ze geen stiefmoeder hebben? Wel een pleegmoeder? ....... Het roept in dit kleine stukje teveel vragen op die geen "logisch" gevolg hebben. Misschien zul je in je verdere verhaal dat meer uitdiepen maar dan moet je de vragen iets meer spreiden. Zo nu en dan een zinnetje die een vraag oproept.....

Nou ja, ik ben geen expert hoor.

Zou best een leuk jeugdboek kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Groetjes Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.327 seconden