Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leesuitdaging 2015

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64989 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Leesuitdaging 2015
Nederlandstalige schrijvers

1. Adriaan van Dis: Ik kom terug

2. Enckels & Dewit: De mayonaisemoorden

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Vertaalde boeken

1. Poznanski Ursula: Vijf

2. Joensuu Matti Y.: Het duivenritueel

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65005 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Leesuitdaging 2015

Dettie schreef : Johan Op De Beeck, Waterloo - De laatste 100 dagen van Napoleon

Heeft hij niet meerdere boeken over Napoleon geschreven?

Dettie

Inderdaad Dettie. Momenteel lees ik "1812, de nachtmerrie van Napoleon". De rest zal wel volgen. Eerlijkheidshalve interesseert mij de 200e verjaardag van Waterloo meer dan de eerste wereldoorlog.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65074 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Leesuitdaging 2015

Dettie schreef : Oh Honderd jaar eenzaamheid is wel een prachtig boek berdine. Ik hoop dat je er ook zo van geniet.

(Ik ken je smaak nog steeds niet echt goed.)

Dettie

Tot op heden (pagina 162) kan het me niet boeien..... :oops: Ik lees het wel uit, want anders kom ik niet aan die 10 klassiekers, maar ik vrees met grote vreze dat klassiekers me geen van alle liggen. Dit boek is wat mij betreft vergelijkbaar met fantasy.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65077 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Leesuitdaging 2015
Fantasy? Als het zo was had ik het wel uitgelezen, maar ik vond het een vreselijke (niet te vreten) kluif...

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65078 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Leesuitdaging 2015
Ja ik vind het een soort fantasy. Alles wat er gebeurd, alle mensen, ze zijn niet echt. Ze gaan dood en worden weer levend, ze slapen wekenlang niet, de mannen groeien uit tot een soort hulken, ze worden verliefd op oude tantes en meisjes die nog met poppen spelen, ze wonen jarenlang vastgebonden onder een boom op het erf. Bloed van een overledene stroomt het hele dorp door om uiteindelijk in moeders keuken tot stilstand te komen. Heel erg veel magisch realisme, nou ja ... realisme. Teveel voor mij. Maar ik lees het wel uit. Er zullen voor mijn uitdaging nog wel boeken komen, die ik niet uit lees. En ook: Ik ben nieuwsgierig waarom iedereen nou zo'n geweldig boek vindt!

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65128 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: Leesuitdaging 2015
Pfff, ik geraak maar niet door die Martin Amis heen. Het onderwerp is al niet helemaal mijn ding, maar die stijl! Een heel warrige hoop gedachtekronkels geschreven in een vettig straatjargon, doorspekt met alcohol en seks, bah. Ik denk niet dat ik het uit ga lezen. (Wel balen, voor zo van die uitdaging-boeken)

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Tijd voor maken pagina: 0.442 seconden