Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leesuitdaging 2012

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42500 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Leesuitdaging 2012
je kunt gewoon de citeerknop bij een bericht indrukken en dan zie je de tekst geciteerd, wat je niet wilt citeren aan tekst haal je gewoon weg.

Als je quote="naam" tussen de [ ] en /quote ook tussen de [ ] maar laat staan.

dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42540 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Leesuitdaging 2012
>>>>>Ja die Vincent van Gogh lijkt me heel mooi daar vlieg je vast doorheen ondanks de vele pagina's (staan er ook afbeeldingen in?)

Bono ben ik ook wel benieuwd naar dus ik zit te trappelen hier om je verslagen haha

Het is de biografie die pas zo in het nieuws was omdat ze beweren dat Vincent Vermoord is. Wat een heel andere duiding van zijn laatste werk zou betekenen. Veroorzaakte dan ook veel ophef. Hij stond bij mij vooral op de lijst omdat hij geprezen werd om zijn nauwkeurigheid. De heren hebben er járen aan gewerkt. Er staan inderdaad ook schilderijen in. Ik zag hem voor meer dan de helf van de prijs bij boekenkraam. Het is echt een prachtig dik boekwerk, ben er erg blij mee, en verheug me er ook al erg op inderdaad.

Het boek van Bono is een bestaat uit interviews. De auteur heeft door de tijd heen ellenlange gesprekken met Bono gevoerd en die uitgeschreven. Het leest heel makkelijk, ik ben al begonnen. Het is ook een makkelijk boek om naast iets anders te lezen. Iedere keer een stukje. Ik ben door de jaren heen een behoorlijk U2 fan, en het is leuk om over de begin jaren, de drijfveren en het ontstaan van de verschillende albums en songs te lezen.

Ha, en jij hebt meteen maar bedacht dat ik van íeder boek een verslag ga maken :) :)

( ik zal kijken hoe ver ik kom, er zullen er zeker een paar volgen, maar ik kan niet beloven dat er van allemaal eentje komt)

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden - 14 jaren 5 maanden geleden #42622 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Leesuitdaging 2012
Strips

Non-fictie

Kinder-en jeugdboeken

4.Terry Pratchett, De Kleur van Toverij (eerste deel van de Schijfwereldreeks) (***) (200)

Romans

3.Deepak Chopra, Mohammed, de laatste profeet (****)

5.Hans Fallada, Alleen in Berlijn (*****) (500)

Phantasy

Poëzie

Toneel

Niet uitgelezen in 2011

1.Mellie Uyldert, Verborgen wijsheid van het sprookje

2.Katharina Mommsen, Kein Rettungsmittel als die Liebe - Schillers und Goethes Bündnis im Spiegel ihrer Dichtungen - over een platonische liefde tussen mannen

6.

(Blauw betekent nieuwe toevoeging. )

<t>Lezer100</t>
Laatst bewerkt 14 jaren 5 maanden geleden doorLezer100.

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42624 door dettie
Nou ik ga ook maar eens noteren, ik vind die onderverdeling van Lezer100 wel leuk dus dat aap ik na :D

Gelezen in 2012

Fictie

Mathias Enard - Vertel hun over veldslagen, koningen en olifanten (152 pag)

Non-fictie

Céline Rutten - Gesprekken met Dick Bruna (144 pag)

Carolijn Visser - Tibetaanse perziken (300 pag)

Carolijn Visser - Shanghai Skyline (253 pag) 125 vorig jaar, 128 dit jaar)

Kinder en jeugdboeken

Willemijn van Abeelen - Op weg met spiet (32 pagina's)

Annemie Berebrouckx - Kleintje en het grote geheim (32 pag)

Mylo Freeman - Zaza speelt doktertje (24 pag)

Judith Koppens - Een lange nek is fijn (32 pag)

Ilona Lammertink - het tri-tra-tranenboek (32 pag)

Ellen Langendam - De Nurdys (24 pag)

Mack - Vicks ijsbeertje 1 jaar (32 pag)

Jean-Philippe Rieu - Marie komt thuis (32 pag)

Liesbet Slegers - Wintersneeuw (12 pag)

Carla van Wensen - Help... ik voel zo veel!

Hobbyboeken

Julius Jaspers - Smart Cooking Compleet (tel ik geen pagina's van, weinig lezen, veel recepten)

Blauwe letters zijn voor de ABC uitdaging kinderboeken en Fictie/Non-fictieboeken

complete regel blauw betekent nieuw toegevoegd

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42625 door dettie

WilV schreef : Ha, en jij hebt meteen maar bedacht dat ik van íeder boek een verslag ga maken :) :)

ja goed hè :D

Dettie

(die met één verslag al blij is)

Lees meer
14 jaren 5 maanden geleden #42680 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: Leesuitdaging 2012
Vorige week in de trein op weg naar oudste dochter begonnen in de Opwindvogelkronieken van Haruki Murakami, een erge dikke pil om in mijn tas te stoppen (bijna 900 bladzijden!!!)....maar de moeite waard. Ik weet niet of ik mijn voorgenomen challenge van dit jaar (alle boeken lezen van Murakami) tot een succes kan brengen, zijn boeken zijn wel heel erg dik!

Vooralsnog geniet ik tot nu toe iedere dag van zo'n bladzijde of 50 à 60. Wat kan die man schrijven zeg!!!

groetjes, irene

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden