- Ontvangen bedankjes 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Marjo schreef : Bij www.leestafel.info/jan-paul-schutten/7114-iedereen-is-gek staat een andere beschrijving van een boek van Jan Paul Schutten. Ook over het brein. Vreemd? Of toch iets heel anders?
Ik heb genoten van "The women" Dettie. Het beschrijft het leven van Frank Lloyd Wright en met name de vrouwen in zijn leven. Het wordt verteld door een leerling van FLW en in omgekeerde volgorde, dus eerst over de laatste vrouw. De delen worden telkens ingeleid door de leerling. Achteraf begrijp ik ook waarom het op deze manier geschreven is. In het begin van het boek wisselt je sympathie n.l. voortdurend tussen FLW en de derde vrouw, die aan de kant wordt geschoven voor de vierde. Wanneer vervolgens het verhaal van de derde vrouw aan de beurt komt, gaat dat gauw over. Bovendien kon het dramatische einde van de tweede vrouw meer achteraan in het boek worden verteld, waardoor de spanning wordt opgevoerd en er niet middenin het boek een anticlimax ontstaat.Dettie schreef : Van T.C. Boyle heb ik pas geleden mijn eerste boek gelezen en dat beviel goed.
vertel je tztz nog hoe The women is? Ben benieuwd daarnaar.
Dettie
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen