Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Nieuw aangeschaft

Lees meer
15 jaren 6 maanden geleden #36356 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb dit weekend diverse markten bezocht, al of niet met rommel. Eentje was bijvoorbeeld helemaal gewijd aan de schrijver van der Hulst. Tjee, wat lagen er veel boeken!! Maar ik hoefde die niet.

Wel heb ik op een andere afdeling van dezelfde markt vijf ingebonden delen over de eerste wereldoorlog meegenomen (5 euro) en een boek over 'het verscholen dorp' in Vierhouten, waar ik ook geweest ben.

En heel apart: voor vijftig cent een boek dat een roman zegt te zijn over mijn geboortejaar. Het begint met een jaaroverzicht met foto's, en dan volgt een verhaal.

Dat heb ik nog niet echt bekeken natuurlijk, maar ik ben benieuwd! Want het is wel een aparte combinatie..Wat zou de reden daarvan zijn?
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 6 maanden geleden #36359 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Och W.G. van der Hulst, wat heb ik die veel gelezen. Ik vond het prachtig, het was vrij stichtelijk achteraf gezien. Maar als kind vond ik het mooi en wilde ook zo goed en braaf zijn als die kindjes...

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 6 maanden geleden #36365 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb het al wel eens eerder verteld: bij ons waren die boekjes er niet. Ik heb er dus nooit iets van gelezen.

We waren dit weekend in die christelijke hoek, kreeg ook op diverse plaatsen folders in de hand geduwd. En daar staan borden in de weilanden met de vraag of je Jesus al kent.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 6 maanden geleden #36612 door Saskia
Beantwoord door Saskia in topic Re: bericht
Ik kon het niet laten, ik heb vandaag "De kathedraal van de zee" van Ildefonso Falcones gekocht. Door de bundeling van geschiedenis (Barcelona in de Middeleeuwen), politiek-maatschappelijke vraagstukken en drama op klein en groot formaat lijkt me dit een uiterst interessant en boeiend boek om te lezen.

Plot

Catalonië, begin veertiende eeuw. De jonge Arnau groeit op binnen de stadsmuren van het opbloeiende Barcelona, waar hij samen met zijn beste vriend Joan meewerkt aan de bouw van de kathedraal Santa Maria del Mar. In de loop der jaren gaat het Arnau voor de wind: hij overleeft honger, oorlog en zelfs de zwarte dood. Maar dan belandt hij door verraad in de kerkers van de Inquisitie. Wat is zijn vroegere vriendschap met Joan nog waard?[/b]

<t></t>
Laatst bewerkt doorSaskia.

Lees meer
15 jaren 6 maanden geleden #36678 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik heb er al een paar keer mee in mijn handen gestaan, maar nu toch maar echt gekocht:

Het zat zo van Meir Shalev
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
15 jaren 6 maanden geleden #36683 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ha Meir Shalev schrijft erg mooie boeken, deze zal ook wel weer fantastisch zijn.

Veel leesplezier!

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.476 seconden