Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leesuitdaging 2010

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31749 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hoe meer kinderboeken ik lees hoe meer ik denk had ik dit vroeger allemaal maar gehad. Vooral de boeken tot ca. 8-10 jaar. Leuke onderwerpen waarbij je ook nog eens het een en ander leert.

Het is inderdaad erg dat kinderboeken nauwelijks als literatuur gezien wordt, maar ook in kinderboeken is een groot verschil. Ik heb al zitten denken in hoeverre Leestafel iets kan gaan betekenen voor de kinderboeken behalve het lezen. Nu moet ik zeggen dat jipjip natuurlijk ook al enorm veel doet.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31752 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Jipjip wordt ook gevonden door de jeugd. Hier merk ik daar niet veel van. Maar ik betwijfel of je wat hebt aan wat ze dan van je willen! Vaak willen ze dat je hun huiswerk maakt...

Wat je kunt doen aan promotie, ik heb geen idee en dan werk ik nog met kinderen! Vandaag weer, een jongen wilde van mij horen wat ik leuke boeken vind. Maar denk nu niet dat hij er daar eentje van wilde proberen! De kinderen die willen lezen weten wat ze willen en de twijfelaars, die trek IK niet over de streep! Dat kunnen hun leeftijdgenoten dan weer wel: als er een leuk boekenverslag gegeven is in de klas, dan komt er vraag naar zo'n boek!

Voor Leestafel geldt dat je contact met kinderen zou moeten hebben. Iemand van onze leden die een enthousiaste juf is, en haar kinderen een project laat doen zoals wij met de debutanten bijvoorbeeld. Maar het is heel moeilijk om uit een kind meer reactie te krijgen dan leuk, mooi, en niks aan..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31763 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
mijn tweede voor de uitdaging zit er ook weer op: "est si c'était vrai..." van Marc Levy.

Heb ik eindelijk eens iets van 2 kennelijk immens populaire schrijvers gelezen. Het viel me niet tegen, maar om er nu helemaal lyrisch van te worden, ... dat nu ook weer niet.

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31766 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Deze heb ik gelezen, en nee, ik vond het ook niets bijzonders. Terwijl er blijkbaar in Frankrijk wel enigszins lyrisch over gedaan wordt!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #32091 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
Het schiet goed op, die uitdaging. Eigenlijk is het een kwestie van discipline. Ik blijf zo gemakkelijk voor de computer hangen, omdat ik nog moet werken, om daarna te ontdekken dat ik niet alleen niet heb gewerkt, maar de tijd die ik kon spenderen aan lezen, ook heb vergooid. Nu is er dus weer een beetje discipline, één boek op het nachtkastje, en eentje beneden, dat overal mee naartoe gaat. Minstens één van die twee is in het Frans.

Gelezen in 2010 (Frans)

Et après ... - Guillaume Musso (januari 2010)

Et si c'était vrai ... - Marc Levy (januari 2010)

J'ai quinze ans et je ne veux pas mourir - Christine Arnothy (februari 2010)

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #32230 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Zo, ik heb al 8 boeken voor volwassenen voor de uitdaging gelezen, nog 16 te gaan...

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.440 seconden