Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leesuitdaging 2008!

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24606 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
De ongewone lezer Alan Bennett uit en ik blij, blij, weer een boek voor m'n lijst... heb ik al twee B's staan! Nou hoor :cry:

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24665 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik ben eindelijk weer in een boek van mijn Leesuitdaging bezig: Familie van Ann Patchet. Tot nu toe een erg mooi verhaal.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24669 door dettie
Ik heb gisteren een boek besteld van Barbara Quick (eindelijk de Q!) ivaldi's muze heet het.

Dit is de beschrijving:

Vivaldi’s muze van Barbara Quick is een meeslepend verhaal vol passie en hunkering. Het verhaal van een jong meisje dat haar verleden moet vinden om haar toekomst te bepalen.

In de traditie van bestsellers als Tracy Chevaliers Het meisje met de parel en Sarah Dunants De geboorte van Venus, weet Barbara Quick de lezer in Vivaldi’s muze mee te slepen in de romantiek van een waargebeurd verleden, waarin een jong, gevoelig en creatief meisje de moeizame weg naar

volwassenheid moet gaan.

Vivaldi’s muze is een op waargebeurde feiten gebaseerde historische roman in het decadente Venetië van de beroemde componist Antonio Vivaldi. Het verhaal wordt verteld door Anna Maria de Violin, een van de getalenteerde jonge meisjes die uitverkoren is voor de Ospedale della Pietà, het meisjesweeshuis waar de ambitieuze en excentrieke Vivaldi (‘De rode priester’) les geeft. Volledig in de ban van de maestro en tegelijkertijd volledig in beslag genomen door de vraag wie zij zelf is, volgen we Anna Maria op een speurtocht die naar het hart van het 18e-eeuwse Venetië voert, van de armoedige steegjes van het joodse getto naar decadente gemaskerde bals, waar zij edelen en vorsten ontmoet. We leren Anna Maria kennen door de brieven die zij aan haar – onbekende – moeder schrijft en waardoor zij hoopt het mysterie van

haar afkomst te ontraadselen en de sleutel naar haar toekomst te vinden.

---

Ben benieuwd hoe het boek is.

Dettie

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24671 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik ook..nog nooit van gehoord van die Quick..

Ik had vorige week ook een boek van mijn uitdagingplank gepakt,

'het bottenpaleis' van Pam Emmerik.

Maar het gaat verder ongelezen weg, er is niets aan. Dan mag het niet op de lijst denk ik? Al heb ik het natuurlijk wel weggewerkt, dat boek.

Trouwens..als iemand interesse heeft na deze enthousiaste aanbeveling??
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24674 door dettie
Haha jij maakt het helemaal mooi! Niet lezen en het dan weggewerkt vinden. :D

Dan heb ik ook al heel wat boeken *gelezen* :D

Ben nu met een Russische schrijver bezig. Heel mooi boek, maar die namen...

Dettie

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24690 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Kon het altijd proberen he. Nou ja, de bedoeling van die uitdaging is toch om die ongelezen boeken weg te krijgen. Het is nu ook weg..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.490 seconden