Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Het boek en zijn schrijver

Lees meer
21 jaren 6 maanden geleden - 18 jaren 6 maanden geleden #1559 door tiba
Het boek en zijn schrijver werd gestart door tiba
qa
Laatst bewerkt 18 jaren 6 maanden geleden doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1560 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Hangt helemaal van het boek af. Als ik een roman lees die niet meer is dan een roman, interesseert de schrijver me niet. Maar die Antoni Libera, die dat boek schreef over de fascinatie voor Madame, tegen de achtergrond van Polen achter het Ijzeren Gordijn, ja, dan denk ik wel: wie is die man, waarom schreef hij dit boek..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1561 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Dat heb ik ook. Bij sommige boeken (bv. bij Corelli) vond ik het reuze-interessant hier wat meer over de schrijver op Leestafel te vinden. Bij heel wat boeken is dat trouwens een welkome aanvulling, tenzij het een niemendalletje is.

Wat poëzie betreft is dat heel vaak nuttig, kwestie van er iets van te begrijpen. Ik las gisteren nog een (al ouder) interview met Pfeijffer en die vond dat een dichter het maar beter niet over zichzelf had in poëzie. Nochtans is het meestal wel het geval .... daar is het dus vaak onthullend als je de persoonlijke context kent.

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1562 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik weet niet hoe het zit met gedichhies, maar bij een goed boek moet het haast wel zo zijn dat een schrijver er iets van zichzelf in stopt.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1563 door bianca
Beantwoord door bianca in topic Re: bericht
Ik vind het niet echt belangrijk wat voor persoon de schrijver is. Ik lees wel altijd wat er in het boek over de schrijver staat, maar ik ga niet het internet afstruinen voor wat informatie over de schrijver.

Mijn website over bookcrossing

www.bi-sa.nl/
Laatst bewerkt doorbianca.

Lees meer
21 jaren 5 maanden geleden #1564 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Het internet afstruinen, doe ik ook niet, Bianca (doet Bernadet, wel, ha). Kost me veel te veel tijd. Maar als ik in de krant of in een tijdschrift iets over de auteur vind, zal ik het wel heel aandachtig lezen en vaak ook bewaren. Zoals Marjo zegt, een goed schrijver legt vaak iets van zichzelf in zijn boeken. En dat te weten kan een nieuw licht op sommige boeken werpen.

Bij dichters is dat nog veel meer het geval.

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Tijd voor maken pagina: 0.356 seconden