Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

ABC LIJSTJES voor de ABC uitdaging

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19613 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Zo..jij hebt ook nog deels in het engels gelezen.

Ja ik heb ook wel soms meerdere auteurs per letter gelezen.

Als ik het boek klaar had liggen en ik kwam wat leukers tegen heb ik de lijst nog veranderd, als ik het al gelezen had heb ik het eerste boek wat ik las laten staan.

Groetjes

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19614 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Ik hoef alleen de I nog. Ik heb trouwens bij sommige letters meerdere boeken (bij de A en de P zelfs 4). Hebben jullie dat niet? Of heb je een keuze gemaakt en alleen de beste voor jou nieuwe schrijver vermeld?

Ja dat heb ik eigenlijk aldoor dat ik dezelfde letters lees, vooral de H bleek favoriet!

Ik moet ook de I nog en heb nu een boekje besteld, die X is lastiger.

Die Xenofon en Qui Xiaolong trekken me niet zo, dus gestaag verder zoeken he.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19623 door Sarah
Beantwoord door Sarah in topic Re: bericht

Dettie schreef : Die Xenofon en Qui Xiaolong trekken me niet zo, dus gestaag verder zoeken he.

Dettie

En toch is die Qiu Xiaolong best leuk. Het is wel een detective en er is wel een moord gepleegd, maar de nadruk ligt op andere zaken. De politie-inspecteur houdt zich vnl. bezig met het maken van vertalingen en het schrijven van gedichten. Er worden veel gedichten geciteerd. Het moordslachtoffer was dan ook een dissidente schrijfster. Er wordt veel gezegd over de voorzichtige overgang van communisme naar kapitalisme in China (het verhaal speelt zich af in de jaren negentig). De bevolking zit nog erg vast in het oude systeem en heeft nog last van de gevolgen van de Culturele Revolutie. Je leert ook veel over de leefstijl van de veelal nog erg arme bevolking: met 15 families in een <i>shikumen</i> woning. De vermoorde schrijfster woonde in een soort kast onder de trap. Ik vind dit boek in ieder geval veel interessanter dan ik vooraf gedacht had.
Laatst bewerkt doorSarah.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19624 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht

Dettie schreef : Ik moet ook de I nog en heb nu een boekje besteld, die X is lastiger. Die Xenofon en Qui Xiaolong trekken me niet zo, dus gestaag verder zoeken he.

Dettie

Ik weet niet of je Hemelvlucht van Xinran kent? Ik vond het een prachtig boek; heb hem in het Engels gelezen (Sky Burial).
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19625 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja Hemelvlucht heb ik gelezen, dat is toch van die vrouw die naar Tibet gaat om haar man te zoeken?

Dat boek van Sarah lijkt me wel wat.

Ik ga denk ik dat lezen.

Bedankt Sarah!

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19631 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht

Dettie schreef : Xenofon - Anabasis - De tocht van de tienduizend

is dat een beetje te lezen berdine? ik heb zitten aarzelen, wel/niet gaan lezen.

vertel, vertel.

Dettie

Xenofon is heel goed te lezen. Ook niet zo dik :lol: . Hij geeft -onnadrukkelijk - een duidelijk beeld van het leven in die tijd. Een beetje moraliserend, dat wel, maar soms zelfs spannend. Je hebt niet het idee dat je een heel oud boek leest. Probeer het maar gewoon!
Laatst bewerkt doorberdine.

Tijd voor maken pagina: 0.365 seconden