Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gerbrand Bakker - Jasper en zijn knecht

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77419 door berdine
Gerbrand Bakker - Jasper en zijn knecht werd gestart door berdine
In 2012 koopt Gerbrand Bakker in de Duitse Eifel, Schwarzbach, een oude woning, misschien om te vluchten voor een plotselinge afkeer van het schrijven. Hij begint bomen te kappen op het omvangrijke stuk grond dat erbij hoort en vertimmert zijn huisje dat het een lieve lust is. Al gauw verzekert hij zich van gezelschap dat zou moeten luisteren naar de naam Jasper. Maar het betreft hier een enigszins gedragsgestoorde, nauwelijks te disciplineren hond die lange tijd een blok aan zijn been zal zijn.

lees verder www.leestafel.info/g-bakker

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77422 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Gerbrand Bakker - Jasper en zijn knecht
Leuk dat je dit gelezen hebt Berdine. Het boek lonkt al een tijdje naar me. Gerbrand Bakker kan zo mooi schrijven en ik ben erg benieuwd hoe hij zijn kijk op zichzelf verwoordt. Maar ook dat leven van hem, zo in de Eifel spreekt me wel aan.

Dettie

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77424 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Gerbrand Bakker - Jasper en zijn knecht
Ik vond het een fijn boek om te lezen. Je begrijpt achteraf hoe het precies zit met dat wel en niet schrijven van hem. De romans hadden een 'functie'. En hij heeft dat niet meer nodig. Hij schrijft wel graag, maar dan columns en dagboeken e.d. Hij speelt nu met het idee van een etymologisch woordenboek over vogelnamen, omdat er zoveel overeenkomsten tussen Duits, Nederlands en Engels bestaan, maar evengoed hele grote verschillen.

Een roman, daar moeten we niet op gaan zitten wachten. Al kan het zomaar toch gebeuren.

Hij levert wel kritiek op collega's of klaagt over te weinig aandacht voor b.v. die grote literaire prijs, maar het is nooit zeuren en het is zeker terecht!

Dat maakt het iets minder een echt dagboek, want in je eigen dagboek mag je al je gal spuien, alles lekker van je af schrijven. Het is wel duidelijk geschreven om te publiceren.

Lezen Dettie!

9 jaren 9 maanden geleden #77425 door
LIjkt me een leuk boek, zeker in verband met m'n vermeende Germanofilie (althans, m'n vader beweert dat ik dat heb).

En de bilbiotheek heeft het.

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77427 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Gerbrand Bakker - Jasper en zijn knecht
Nadat hij in de boekwinkel een lezing had gegeven heb ik dit boek gekocht. Maar nog steeds niet gelezen. Ik verwacht zeker dat het de moeite waard is!

Lees meer
9 jaren 9 maanden geleden #77428 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Gerbrand Bakker - Jasper en zijn knecht
Ha Renate! Er staan zelfs een aantal pagina's in het Duits in. Het voor- of nawoord van de vertaler in de Duitse versie van Boven is het stil, meen ik. Bakker is een grote fan van Het Bureau en aangezien Voskuil Maarten Koning daarin hele lezingen in het Duits op laat dissen, probeert hij dat ook in dit dagboek. Helaas werkt het bij hem niet. Deze pagina's zijn de enige saaie in het boek. :shock:

Tijd voor maken pagina: 0.507 seconden